Avatar billede error_martin Nybegynder
03. juni 2004 - 22:10 Der er 5 kommentarer

Brændt sammen?

Hey derude..
Jeg har lige købt mig en amd athlon 64.. Pludselig kom der en popup fra asus probe om at min cpu var 49 grader varm.. derefter slukkede computeren.. og ville ikke starte igen.. så hev jeg strømstikket ud og i igen.. og prøvede igen.. og da kørte min cpu-køler lige 1 sec. og alt mit lys osv. blinkede lige et øjeblik..men jeg kunne stadig ikke starte computeren.. så lod jeg den køle ned i LANG TID!.. ca. 1 time med åbne vinduer og det hele.. men den ville stadig ikke starte.. så tænkte jeg at cpu'en måske var brændt sammen.. jeg tog køleren af og tjekkede.. men der var intet i vejen.. jeg ved simpelthen ikke hvad der kan være galt.. hvis nogen derude ved det.. så vær søde at skrive..

På forhånd tak
Martin
Avatar billede bredker Nybegynder
03. juni 2004 - 22:12 #1
enten er køleren død , eller sider ikke rigtigt
Avatar billede bredker Nybegynder
03. juni 2004 - 22:14 #2
det tager kun få sek for cpu at blive så varm at den lukker , tit når den slet ikke at starte op
Avatar billede error_martin Nybegynder
03. juni 2004 - 22:16 #3
computeren havde kørt et stykke tid.. og har brugt den i en uge uden problemer..
Avatar billede bredker Nybegynder
03. juni 2004 - 22:35 #4
det har jeg også været ude for , hvis den har sidet lidt løst og du så er kommet til at skubbe til den
hvis køleren køre som den skal , og du ikke har haft kølepasta på , så prøv med det , så du er sikker på at forbindelsen er ok
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. juni 2004 - 22:39 #5
Jeg tror det psuén, der er stået af.
Og måske du skal invistere i en der krafitigere.
Den bedste måde at checke det på er at prøve  en anden strømforsyning, eller prøve sit hardware i en maskine, man ved der virker.
Cpu er osse et godt bud, men 49 gr. er helt okay for en amd.
start med psuén, derefter grafikkoretet..?
Men for du nogen beep`s fra bios..?
hvis så check det her.>>http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
hvis du tror det er køling kan everest også læse bios køling >>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
måske du skal ud i en opgradering af bios.?
Men skriv mere om dit hardware..?