Avatar billede nitro007 Nybegynder
03. juni 2004 - 18:57 Der er 4 kommentarer

Styring af Winamp på stationær vha. PDA

Hej Eksperten.dk

Jeg har fået anskaffet mig en PDA, og har læst pocketfreak.dk's vejledning til at få forbindelse mellem computeren og PDA'en trådløst ved hjælp af bluetooth. Nu ville jeg så gerne ha sådan at jeg kunne skifte sang, og andre ting på computeren ved hjælp af min trådløseforbindelse på pda'en.
Kan jeg få et program, så jeg kan se mit skrivebord på min stationære realtime på min PDA? Hvis ja, hvilket og hvor?

På forhånd tak

Johan
Avatar billede nitro007 Nybegynder
03. juni 2004 - 18:58 #1
Når jeg skriver skifte sang, mener jeg i Winamp, eller Mediaplayer

mvh
Avatar billede sualk007 Nybegynder
03. juni 2004 - 22:57 #2
Hejsa
Hvis du kan nøjes med at fjernstyre Media Playeren på din computer kan du bruge www.rudeo.com (20$). Ifølge deres support kan den også bruges med Bluetooth. Jeg bruger det selv med WiFi fra min pda og det fungerer perfekt.

Hvis du skal kunne fjernstyre hele computeren kan du bruge VNC for pda men det kræver en WiFi forbindelse.
Hilsen
Klaus
Avatar billede nitro007 Nybegynder
05. juni 2004 - 11:23 #3
Hmm, okay tror jeg investere i sådan et trådløst compactflash kort, ser at Asus lavet et til omkring 400kr dog kun 11mbps. Men med det vil jeg kunne styre hele computeren? VNC hvad er det for et program, og hvor får jeg det?

På forhånd tak

Johan
Avatar billede sualk007 Nybegynder
07. juni 2004 - 23:12 #4
du skal først installere VNC 3.37 (http://www.realvnc.com/download.html, du behøver ikke udfylde registreringsopl.)Derefter VNC for PocketPC (http://www.cs.utah.edu/~midgley/wince/vnc.html) Nu skulle du være i stand til at fjernstyre dit 'skrivebord' fra PDA'en via IPnr.. Bemærk dog at VNC er gratis og måske derfor ikke specielt hurtig. PS: 11Mbit til PDA er alt rigeligt