Avatar billede tabs Nybegynder
03. juni 2004 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

isdn telefon til normal brug?

Jeg har fået en Siemens isdn telefon og den ar faktisk mega fed.Problemet er jo så, at jeg ikke har isdn, men bredbånd.
Er der en måde telefonen kan tilsluttes bredbånd???.....Eller laves om så den kan bruges som almindelig telefon.
Avatar billede zchou Nybegynder
03. juni 2004 - 17:43 #1
Er det ikke en IP-telefon du har fået?
Avatar billede zchou Nybegynder
03. juni 2004 - 17:43 #2
Hvis ikke, hvad er så en ISDN telefon?
Avatar billede tabs Nybegynder
03. juni 2004 - 19:58 #3
Det eneste jeg ved er at den hedder "SIEMENS Giganet 3030 isdn"
Håber det kan hjælpe dig lidt!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2004 - 21:48 #4
zchou> ISDN telefon er nok en telefon man bruger på en ISDN forbindelse... ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2004 - 21:53 #5
tabs> det er gigaset ikke giganet ;)
Og modellen er udgået for ca. 3/4 år siden - den ny hedder SX303isdn
Nej  -du kan ikke tilslutte den telefon til alm. telefonforbindelse, du skal bruge en digital forbindelse. Det eneste analoge du kan tilslutte den telefon er en fax.
Avatar billede tabs Nybegynder
04. juni 2004 - 08:54 #6
Kan man ikke bruge en omformer af en eller anden slags???
Avatar billede zchou Nybegynder
04. juni 2004 - 09:27 #7
John Stigers> Man kan jo også bruge helt almindelige telefoner på en ISDN linie. Hvad er det specielle ved en ISDN telefon?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2004 - 09:52 #8
En ISDN forbindelse indeholder 2 kanaler, således at man internt har 2 numre - ved dataoverførsel er ISDN kun 1/3 af den tid et analogt modem er om at oprette forbindelse.

Dette var ganske kort, håber det var ok?
Ja man kan bruge alm. telefoner - men HUSK en A/B omformer da man ellers kan risikere at brænde den analoge telefon af!
Avatar billede zchou Nybegynder
04. juni 2004 - 11:24 #9
Det var helt fint;) ...sidder selv på en ISDN linie - ville bare høre hvad en ISDN telefon er. :)