Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 16:31 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Er headbangin skadeligt ?

Vi sidder to metal hoveder her, og en af vores siger vi ingen hjernebark har tilbage fordi vi headbanger så meget.  Så derfor spørger vi jer om i ved noget om de positvive/negative aspekter ved headbangin.

PS. Vi har søgt på google, og fandt ikke nogen beviser
Avatar billede nui Nybegynder
03. juni 2004 - 16:36 #1
Prøv at spørg www.netdoktor.dk...!!!!

Det kan være den give et eller flere svar...!
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juni 2004 - 16:41 #2
Det KAN i hvert fald godt være skadeligt! Nedenstående links tyder på at det faktisk er ret udbredt at headbange sig selv, om ikke til døde, så til skade!

http://www.angelfire.com/home/bphoenix1/si.html
http://www.self-injury.net/doyousi/polls/extra/allmethods.php

Mvh. le_bon
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juni 2004 - 16:45 #3
Hermed bevist at det kan skade hjernen: http://www.yourencyclopedia.net/Headbanging.html
Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 16:52 #4
Hmm, smutter lige til fodbold, vender tilbage i aften, find gerne flere links :)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
03. juni 2004 - 17:05 #5
Insanity Is A Plus Dude! - HEHEH? Der skal være tid til headbangin...
Nyd Livet Gutter...

Forresten kunne jeg godt tænke mig at høre mere om hvad i hører?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
03. juni 2004 - 17:28 #6
Avatar billede mat Nybegynder
03. juni 2004 - 18:08 #7
nu kan jeg ikke se linket til yourencyclopedia.net, men mon ikke der i de ovenstående links tænkes på "at slå sig selv i hovedet, og derved tilføre sig selv skade"? Jeg tror ikke at "dansen" headbanging i sig selv er mere skadelig end så meget andet - dog kan man have frygtelig ondt i nakken dagen efter ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Headbanging - wikipedia nævner ikke umiddelbart følgevirkninger af headbanging :)

..under alle omstændigheder tror jeg boksning er en hel del mere skadeligt :)

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
03. juni 2004 - 18:43 #8
ok nu kunne jeg se linket :) - well, if they say so ;)
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juni 2004 - 19:30 #9
mat, du har edderma'me headbanget meget, har du ik'?  :D
Avatar billede mat Nybegynder
03. juni 2004 - 19:32 #10
øhm *host*..nej da..*host*..jeg MOSHEDE mand, det er meget sjovere ;)
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juni 2004 - 20:08 #11
HAHA!
Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 20:35 #12
hashkagen>>>
Mest SlipKnot,KoRn, Cradle of filth, Pantera, Cannibal Corpse, Sepultura, Red warszawa, Sarment og den slags ;)

mat<<
Ved godt at man får ondt i nakken, ja tak ;) Men hvordan skal 18:43:01 forstås ??

Forresten så faldt jeg over et sjovt link da jeg selv søgte om emnet :D
http://fly.srk.fer.hr/~prow/

Det forresten et dansk band der har lavet sangen ;)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 20:37 #13
Forresten kan man godt moshe og og headbange samtidig ;)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 20:38 #14
Nice link forresten hash, bare synd man ikke bor i LA :(
Avatar billede mat Nybegynder
03. juni 2004 - 21:21 #15
Jeg har selv en gammel "fuck you we're from Denmark" compilation, med et iniquity nummer på, det er et de bedste på pladen...jow tak ;)

Hvis du blander lidt moshing med headbanging og sørger for at slå dig lige meget over hele kroppen, så har du forhåbentligt fået fordelt skaden jævn ud over dit legeme, og kan (måske) holde lidt længere ;)

(sørg nu for at lande på nogen når du stagediver, jeg har oplevet nogle nasty styrt)

mvh mat
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juni 2004 - 21:29 #16
Hvis i ar dumme nok til at begynde at headbange, så skal der pokkers meget headbanging til for at gøre det værre :-))
Avatar billede mads.peder Nybegynder
03. juni 2004 - 22:38 #17
mat>>
Hehe, det der med stagediving uden nogen der griber en ahr jeg prøvet, det var dog til en privat fest, og vi var kun 5, men de lovede sq at gribe mig ! ;)

Og jakoba, det er ikke dumt at headbange. Vores religion hedder heavy metal, og udførelsen hedder headbanging, derfor må vi headbange overalt og på alle tidspunkter, det har folk bare svært ved at fatte når de sidder og spiser og der falder hår i deres mad, men det må de sq bare leve med så ! ;)

Nå, konklusionen på dette må være at det ikke er helt sundt at headbange, men heller ikke noget man kommmer i overhængende fare af. Det vil sige at jeg stadig har hjernebark om 20 år, og dermed har jeg vundet væddemålet :D

Tak for hjælpen gutter, og med hensyn til garnet "Keep it swinging" ;)
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. juni 2004 - 22:53 #18
Tak for points!

Men, mads.peder, lidt skade har du måske taget ( ;D ) På linket i min kommentar af 03/06-2004 16:45:21 står jo følgende:

"Health Warning: Headbanging could lead to brain damage, as the brain gets smashed against the skull when the head is violently moved about."

Men det ER jo fedt når det lige tager ved én!!
Avatar billede hashkagen Nybegynder
04. juni 2004 - 10:36 #19
ej... nogenlunde det jeg hører... (SMID SÅ NOGET ROB ZOMBIE I!)
Avatar billede mat Nybegynder
04. juni 2004 - 11:07 #20
..jeg vil hellere høre invocator eller illdisposed ;)
Avatar billede dang Praktikant
04. juni 2004 - 12:18 #21
Jeg kom engang til at bange hovedet ned i scenen, og lige på det tidspunkt var det ret skadeligt :o)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
04. juni 2004 - 14:07 #22
LOL :D
Har kun ramt en dørkarm en enkelt gang ;)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. juni 2004 - 19:22 #23
heheh kan man ikke finde ud at det hva... :->
NEWBS lol...
Avatar billede mads.peder Nybegynder
12. juni 2004 - 21:19 #24
Arh, det nu lang tid siden da jeg stadig kun havde hår ned til øjnene ;) Og var lidt så man er vel undskyldt :D