Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 15:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DI-604 Opsætning

Hej jeg har lige investeret i en DI-604 router, så jeg kunne forbinde 2 computere til internettet. Jeg kører også den setup til router på det link man får (til routerens config). Men jeg er helt lost. Og min computer kan sagtens pinge den anden. Men den anden kan ik pinge. Jeg har også sat dem begge på dynamisk ip. Wan'en lyser da også på routeren ( ved ikke om det har nogen betydning).

Jeg ved ikke helt hvad jeg gør galt nogle der har en ide ?
Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 15:54 #1
ohh forresten de begge bruger XP
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 20:49 #2
hvem har du som udbyder! og har du konfigureret din firewalls på dine computere så de må svare på point!

Men kan du komme på nettet?
Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 21:55 #3
jeg har TDC. Og ved ikke helt det med mine firewalls. Men jeg kan ikke komme på nettet. Jo nu er men det er via mit ATM kort
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:02 #4
så har du jo ikke taget dig sammen og set hvad jeg har skrevet i dette spøgsmål til dig! om det problem. http://www.eksperten.dk/spm/505200
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:03 #5
.
Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 22:06 #6
men kenp jeg har også ATM og netværkskort i en com ved bare ikke lige hvad du mener med den bare skal deles over der ?
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:08 #7
Det kunne du jo bare have spurgt om i det oprindelige spøgsmål!

Men sådan gør du det http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

og lad mig så konstater du har en router du ikek skal bruge til noget som helst! så aflevere du den retur og få pengene igen, eller konverter din linie så du kan bruge din router.
Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 22:11 #8
ahh tak mester fik du ik points ?
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:14 #9
du skal marker mit navn også trykke accepter.
Avatar billede royzr Nybegynder
03. juni 2004 - 22:14 #10
men skal jeg både bruge ATM og Netværkskortet ? dvs. hvis jeg har forstået det rigtigt så skal der et kabel fra mit netværkskort til det andet. Og Atm'et forbliver som det er
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2004 - 22:16 #11
du skal have fra modem til dit atm kort og fra dit alm netkort et krydset kabel til din computer 2 (eller router eller hvad du nu vil)