Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:03 Der er 31 kommentarer

Vil ikke starte.. nogen gange?

Hej.. min computer har på det sidste været ret underlig.. jeg troede at det var strømforsyningen i min computer der var noget lort så jeg købte et nyt og lidt større (350 vs. 360).. det så ud til at virke ind til igår (1 dag efter jeg købte det).
Nu kan jeg høre computeren starte blæserne op, dvd og brænderdrevet summer og arbejder 1 eller 2 gange og harddisken arbejder lidt men derefter sker der ikke noget overhovedet, der kommer ikke noget bip og intet skærmbillede..
Hvis jeg så venter en 4-5 timer, kan computeren startes igen, men dør 10 - 20 minutter senere og skal der efter stå slukket i 4-5 timer osv.

Jeg har prøvet at flashe min bios, haft det hele ude og få det sat i igen, chekket om alt sidder rigtigt, og der er ikke nogen problemer der..

da jeg har et msi bundkort fulgte der en d-bracket med, hvilket er et lille kort man sætter i som fortæller hvor computeren går i stå.. den siger at det er noget med cpuen, men kan det nu passe?

specifikationer:
AMD athlon 2000+ XP
MSI KT3 Ultra
samsung 512 mb ddr pc 2700 (2x256)
club3d Radeon 9800SE
2 cd drev
1 floppy
netkort og lydkort.

Hvad kan være ivejen?

mvh. Brian Lauridsen
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2004 - 14:09 #1
ja, din cpu kan være revnet er der noget der tyder på, kan du låne en anden?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:11 #2
Hej Brian
De fleste computere er i BIOS indstillet til at slukke computeren, hvis CPU'en bliver for varm. Har du tjekket temperaturen på din CPU? Det fremgår i BIOS opsætningen. Tænd eventuelt computeren, gå i BIOS og følg temperaturen over en periode. Stiger den?

Mvh.
/Schulze
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juni 2004 - 14:12 #3
Kører blæsen og sidder den godt, dvs. rigtig, for ud over fysisk defekt (revnet) kan det være et overophedningsproblem.
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:12 #4
jeg har ikke mulighed for at låne en, desværre.

Checker lige om det kan være det.. med temp :)

Tak ind til videre
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:16 #5
det er slået fra..

temp stiger konstant ser det ud til.. ved at stå i bios er den steget fra 27 til 39 ind til videre
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:18 #6
ok lad computeren forblive i BIOS opsætningen, så vi kan se om computeren går ud og om temperaturen fortsat stiger.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:19 #7
Kører blæseren der sidder på CPU'en rundt uden støj? Er køleren snavset? Står computeren et varmt sted, f.eks. i solen?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:21 #8
Ang. "det er slået fra.."
Hvad er det der er slået fra?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:23 #9
okay.. har ikke rørt den.. nu er den på 47.. den står i skygge under et computerbord, siden er taget af og blæseren og køleribben er blevet renset..
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:24 #10
cpu critical halt temperature mener jeg at det hedder
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:27 #11
ok pil alle enheder fra undtagen grafikkort, CPU, RAM og tastatur. Vil computeren nu starte normalt op?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:29 #12
har jeg desværre ikke tid til lige nu, skal på arbejde om lidt, men kommer igen kl. 20 iaften :/
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:29 #13
forresten, cpu temp er nu 50 grader
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:32 #14
har tid alligevel... hvad med hder cdrom og floppy? skal de også ud?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:32 #15
Hvilken model er den blæser der sidder på CPU'en?
Har du købt computeren samlet? Evt. modelnummer forhandler?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:33 #16
Nej, nøjes i første omgang med netkort og lydkort. Stiger temperaturen fortsat eller er den stabil ved 50?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:36 #17
Spire SuperRock 5T208B1H3T mener jeg.. det ligner den :)
har selv samlet den.. købte det hele for over et år siden
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:36 #18
den er stabil ved 50
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:38 #19
det er det samme efter at jeg pillede de 2 kort ud
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:41 #20
Hvornår går computeren præcis ud? Når den er ved at tjekke ram, når den påbegynder indlæsningen af Windows? Eller prøver den overhovedet ikke at boote op?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:43 #21
det når ikke at komme et skærmbillede.. kan kun høre at den arbejder lidt, men når aldrig til bippet
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:54 #22
ok. I BIOS vælger du failsafe settings og gemmer ændringerne. Prøv herefter at boote igen.
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 14:56 #23
kan ikke komme ind i bios lige nu.. computer vil ikke vise noget.. der går 4-5 timer.. så kan jeg igen
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 14:58 #24
hmmm underligt. Sluk lige for strømmen på stikkontakten. Tænd igen. Kan du så tænde computeren? Ellers må vi jo vente 4-5 timer.
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 15:00 #25
kunne godt tænde den nu.. kan kun vælge default og high standard
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 15:02 #26
Der er ikke en der hedder Load Failsafe eller lignende?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 15:06 #27
hmm.. den virker hellerikke med default.. den dør stadigt
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 15:06 #28
nope.. kunne ikke finde den ihvertfald.. det er en amibios
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 15:22 #29
Pil det batteri ud der sidder på bundkortet. Vent 10-20 sekunder og sæt det i igen og tænd computeren. Nogen forandring efter denne procedure?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
03. juni 2004 - 15:26 #30
intet.. det er det samme.. :).. men smutter på arbejde nu! kommer igen kl. 20:00 - 20:30
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2004 - 15:37 #31
Det lyder som om en termosikring slår fra i strømforsyningen. Prøv evt. at holde hånden på strømforsyningen og mærk hvor varm den bliver. Jeg havde et tilfælde der lignede dit lidt og der blev strømforsyningen så varm at jeg næsten brændte mig på den.
Da du har skiftet strømforsyning er det nok tvivlsomt om det er det, men det er jo let at teste når du alligevel har siden pillet af.