Avatar billede verndroid Nybegynder
03. juni 2004 - 13:21 Der er 1 kommentar

PC Vil ikke forbinde til trådløst netværk ved opstart!! Hjælp!

Hej!

Jeg har 2 pc'ere der forbinder til en 3com wireless router/gateway over en TDC PPPoE forbindelse. Begge pc'ere har et trådlåst 3com netkort med ekstern antenne og forbinder med Very Good eller Excellent signal strength til routeren. Dvs. det gør den ene pc og den gør det meget konsekvent. Den anden pc er den jeg har problemerne med. Denne pc forbinder nogen gange selv til routeren ved opstart. Nogen gange gør den ikke. Derudover .. hvis den forbinder selv falder den ret hurtigt ud og vil ikke re-etablere forbindelsen.

Når forbindelsen er væk skal forbindelsen Disables og efterfølgende enables igen for at få forbindelse. Herefter kører det fint indtil pc'en igen bliver bootet.

Pc'en kører Win XP Pro og er så opdateret med patches som den overhovedet kan blive. Der kørers med Fast IP adresse så det burde ikke være fordi DHCP-serveren giver ny IP at forbindelsen ryger.

Router:

3CRWE554G72-ME      3Com OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway - Router

Netkort:
3CRDAG675      3Com® 11a/b/g Wireless PCI Adapter

Begge stumper hardware er opdateret med nyeste drivere og firmware.
Avatar billede jemmer Nybegynder
19. juli 2004 - 19:05 #1
Bruger du 3com's eget software..

Jeg kan kun snakke med om det jeg normalt arbejder med (Netgear) at hvis man bruger windows til at styre sit wlan kan det give problemer under opstart. Der hjælper det med netgears eget software