Avatar billede zoq Nybegynder
03. juni 2004 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SSH og eksekvering af programmer

Mit "problem"/spørgsmål er:

Jeg laver en session til min Linux server fra min XP via en SSH-klient og kommer fint igennem. Jeg eksekverer så et program på Linux serveren via min SSH-klient OG nu vil jeg så gerne have at dette program bliver ved med at køre selv om jeg lukker min SSH session. Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
03. juni 2004 - 13:34 #1
Hægter mig lige på her... :o)
Avatar billede poulwann Nybegynder
03. juni 2004 - 14:46 #2
Ja. Kør programmet sådan her:

./Program &
eller bare: program &

så kører de i baggrunden
Avatar billede zoq Nybegynder
03. juni 2004 - 14:51 #3
så det er det der "&" som gør det ?
Avatar billede zoq Nybegynder
25. juni 2004 - 20:00 #4
den eksekverer den fint i baggrunden og jeg ryger tilbage til commandline, men hvis jeg lukker SSH-sessioen lukkes programmet også ? Kan man ikke starte den fudlstændig i baggrunden og uafhængig af SSH ?