Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2001 - 01:52 Der er 18 kommentarer

nVidia riva tnt2 m64 og amd k6/2 500mhz....fejler?

Hejsa.
Først min opsætning.
gigabyte GA-5AX bundkort med ALI Aladdin chipset.
Creative Live player 1024 lydkort.
Windows 92 2. edition.
Jeg har sat et nvidia riva tnt2 m64 grafikkort i maskine. Det kører fint på min amd k6/2 450 mhz processor. Sætter jeg derimod en amd k6/2 500 mhz processor i, så melder den fejl konstant. Har opdateret Bios og chipset som beskrevet hos ALI. Så den del skulle være ok. Hvorfor fan... kan man køre 450 og ikke 500 mhz?
Hjælp mig....jeg har næsten intet hår tilbage.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
17. februar 2001 - 02:04 #1
Hvis jeg spørger dumt, har du opdateret biosen på dit gfx kort?
eller opdateret driverene til kortet.

eller OC din CPU til 500 mhz, se om det hjælper - hvis altså du vil, garantien ryger :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2001 - 02:15 #2
Har du prøvet at hente den sidste nye AGP driver:

http://www.acerlabs.com/eng/support/drvagp.htm

Derefter installerer du Detonator 3 fra

http://www.nvidia.com/Products/Drivers.nsf

(Husk først at fjerne alle tidligere AGP drivere, og videokort drivere undtagen Standard PCI VGA)

/per

Avatar billede rimfrozt Nybegynder
17. februar 2001 - 17:35 #3
Nu har jeg prøvet at gøre hvad  du siger, HOEJRUP, men det er stadig det samme. Til dig KARRITSOE, hvad mener du med at opdatere biosen til mit gfx kort. Jeg har opdateret bundkortets bios samt ALI driverne. Har også installeret Detonator 3 (grafikkort drivere).
Så hvad nu?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. februar 2001 - 01:29 #4
Har du testet din maskine med et program?

http://tucows.inet.tele.dk/diag95.html

/per

Avatar billede rimfrozt Nybegynder
18. februar 2001 - 01:34 #5
Øhhh, jeg skal altså downloade et af de dersens programmer for så at se hvor fejlen ligger....damn, det kan jeg sgu da ikke finde ud af. Hvad gør jeg. Har allerede SiSoft Sandra, men kan ikke rigtig bruge oplysningerne til andet end til at nikke til. Så hvad gør jeg?
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:12 #6
Det lyder som om du har et problem af de store!
Først vil jeg lige sige at din Computer har forbavsende lighed med min egen (samme cpu, graffikkort og lydkort).
Er du nu helt sikker på at dit motherboard understøtter mere end 450 mhz (drivere kan ikke altid få skittet til at virke optimalt) Helt ærligt er det ikke lidt latterligt at opgradere din pc med 50 mhz? Det kan da være totalt ligegyldigt) der er jo også den mulighed at Cpu\'en er defekt!
Køb dig en parryk hvis du ikke hare mere pels på toppen
Avatar billede spt Nybegynder
18. februar 2001 - 02:14 #7
undskyld mit ord-spladder
Avatar billede makse Nybegynder
18. februar 2001 - 02:30 #8
Først afinstaller alle drivere til grafikkort med mere.
Installer grafikkortet som Standard VGA.

Gør så sådan her:

Hent den nyeste bios version F3:
http://www4.gigabyte.com.tw/support/temp/5ax_f3.zip

Installer de nyeste ALI AGP drivere:
http://www.tweakup.dk/files/video/agp173e.zip

Installer DirectX8a:
http://www.tweakup.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe

Installer de nyeste drivere til grafikkortet:
http://www.tweakup.dk/files/video/Detonate/w9x-752.zip  (Windows 98/ME)
Helt nye drivere kommet i går:
http://www.tweakup.dk/files/video/Detonate/w9x-1050.zip  (Windows 98/ME)

Husk at sætte i BIOS \'CPU Write Allocate\' \"off\" og \'BIOS Features Setup\' til \"Enable\".

Så skulle du være kørende.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
18. februar 2001 - 10:05 #9
Først et par ord til dig, SPT: Mit motherboard kan klar k6/2 550 mhz samt k6/3 også. Så det skulle være ok. Du spørger mig hvorfor jeg overhovedet gider opgradere med 50 mhz mere, og det spørger jeg sgu også mig selv om. Det er nok fordi jeg gratis er kommet i besiddelse af den skide processor, og så sårer det min stolthed at jeg ikke kan få lortet til at virke. Men tak for rådet om \"pelsen på toppen\".
Til dig, MAKSE: Jeg prøver dine forslag af. Har allerede nyeste bios samt AGP drivere. Henter DirectX8a og nyeste grafikkort drivere. Så må vi se om det bliver dig som skal løbe med pointene.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
18. februar 2001 - 11:28 #10
Forresten. BIOS FEATURES SETUP er en af hovedmenuerne i min BIOS, den kan derfor ikke hverken enables eller disables. På Gigabytes side (mit motherboard) står der at CPU WRITE ALLOCATE skal være enabled. Så MAKSE, forklar lige hvad du mener, please.
Avatar billede makse Nybegynder
18. februar 2001 - 11:33 #11
Det var også det jeg mente, men kl. var 2.30 :)
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
18. februar 2001 - 11:43 #12
Altså, mit system fucker stadig op. Her er hvad der står på den grumme blå skærm: Der opstod en alvorlig undtagelse ved 24x:00000009
Programmet vil blive lukket.

Forsøger man så at gå videre kommer der en lignende blå skærm hvor tallet blot er 24x00000013

derefter fryser maskinen totalt. ØØØØV
Avatar billede makse Nybegynder
18. februar 2001 - 12:04 #13
Er det når du starter windows den kommer, eller når du starter et bestemt program.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
18. februar 2001 - 12:53 #14
Det kan både være lige ved afslutningen af windows opstart men også når jeg har kørt lidt. Internet explorer melder også fejl pludselig og må lukkes ned hvorefter maskinen flipper helt ud og må genstartes. Prøvede at geninst win98 med 500 mhz processor i maskinen men fik fejlmeldinger undervejs i inst. Kan det være processoren som bliver for varm? Jeg synes godt nok at min køler er en ordentlig krabat, så jeg tvivler selv.
Avatar billede makse Nybegynder
18. februar 2001 - 12:57 #15
Tvivlsomt, det er nok enten BIOS der ikke kan køre med din 500MHz.
Eller så er den, som der er blevet sagt, defekt.
Hvis du har mulighed for det, skulle du prøve den i en anden PC.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. februar 2001 - 13:00 #16
At skifte fra en processor til en anden af samme type der er 50 mhz hurtigere på et motherboard der er lavet til k6/3+, skal ikke tage mere tid end at spise en pizza, hvis du får alle de fejlmeldinger er det meget sandsynligt at den processor er fejlbehæftet. At reinstallere windows hjælper ikke noget som helst, det eneste jeg kan se som felj er din processor, den skal bare du fra det sekund den bliver sat i... Skrot den 500 mhz, den kommer ikke til at du alligevel :-/
Avatar billede wismann Nybegynder
18. februar 2001 - 13:03 #17
Jeg havde samme problem med mit Tnt 2 kort. også efter at jeg havde opdateret alt, hvad der kunne opdateres. Efter at jeg havde læst mig gemnen en masse hjælp både fra Nvida og Ali, kom jeg til denne her konklution...
ALI chip set og Tnt 2 har meget storer problemer med at kører sammen, Købe der for nyt bundkort uden Ali chip set.....

*Wismann*
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
20. februar 2001 - 11:22 #18
Ok, her er lidt mere nyt at slås med. Jeg er villig til at gi min 500 mhz k6/2 processor en sidste chance for at komme til at virke. Jeg tænker på at opdatere mit grafikkorts bios (som en eller anden har sagt man kan). Som skrevet øverst på siden er grafikkortet et nvidia riva tnt2 m64, så hvis man kan flase noget bios på det kort, eller lignenede, så vil jeg enormt gerne vide hvordan. Evt. et par links til hjælp. Jeg har jo nogle point jeg skal af med, ikk\'.