Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 11:28 Der er 11 kommentarer

/etc/samba/smbpasswd

i smb.conf filen findes denne linie: smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd

er det mig der er galt på den eller er det ikke der samba gemmer sine passwords til samba brugere eller er det mig der er galt på den??

pft
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 11:30 #1
unix password sync = Yes

og den her linie er det ikke bare om samba skal synkronisere sine passwords med lokalt oprettede brugere på sambaen???
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 11:35 #2
Jo det er der Samba gemmer password i krypteret form
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 12:05 #3
kender du noget til den her kommando???

unix password sync = Yes
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 12:33 #4
unix password sync = boolean
Default: NO

Allowable values: YES, NO

If set, will attempt to change the user's Unix password whenever the user changes his or her SMB password. Used to ease synchronization of Unix and Microsoft password databases. Added in Samba 1.9.18p4. See also passwd chat.

Se evt.
http://home.worldonline.dk/helgec/samba.html
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 13:08 #5
dns proxy = yes
preserve case = no

hvad med disse 2 linier

dns proxy = yes

betyder at den skal lave et nslookup me´n hvad er det lige at
preserve case = no betyder
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 13:20 #6
browseable = no

hvad indeholder den specifikation under afsnittet [homes] i smb.conf
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
03. juni 2004 - 14:09 #7
valid users = %S

hvad betyder den her linie i smb.conf filen
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juni 2004 - 14:09 #8
vae mester tror du ikke at det var en ide at læse samba dokumentationen i stedet for at stille spørgsmål til hver enkelt linje i smb.conf herinde ?
Det får du meget mere ud af, og eksperten.dk er ikke et leksikon, eller ?

browseable = no #liste filer i biblioteket... Eller dvs, den er sat til = no så det må man ikke....
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
04. juni 2004 - 19:16 #9
Ok har selv hele samba HOWTO dokumentation fra samba.org der står det ikke

og heller ikke det her

når man skal dele en printer

kan man skrive writeable = yes eller no

jeg har sat min til no men hvad er det det definere er det om ma må ændre i driverene til printere eller??

beklager de mange spørgsmål men har fået hjælp her så mange gange før

man skal jo lige lære det????
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. juni 2004 - 14:23 #10
writeable er når du skal skrive til en delt mappe ....

no = nej
yes = skriv alt hvad du kan..
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. juni 2004 - 08:11 #11
laver lige et svar hvis du får lyst til at afgive point :o)