Avatar billede zaym01 Nybegynder
03. juni 2004 - 00:03 Der er 2 kommentarer

Større liste over Uddannelser

Hej
  Jeg opdagede netop i dag en helt ny uddannelse indenfor it jeg ikke rigtigt kendte noget til, og efter den oplevelse vil jeg gerne se om der er flere. Jeg skal nemlig snart til at træffe det store valg så vil gerne nå at se mine muligheder igennem.

  Det jeg gerne vil være er noget hvor der især er lagt vægt på programmering og problemløsning. Pt har jeg følgende ideer:

Softwareingeniør
Datalogi
Datamatiker // Har jo et dårligt ry men kigger alligevel på den

  Jeg synes ikke den er særlig stor så jeg tror at i sikkert nemt kan gøre den lidt længede :)
Avatar billede sunepopp Nybegynder
03. juni 2004 - 01:02 #1
Tja.. der er jo også HA(dat.) som læses på handelshøjskolen (i København i hvert fald).. Det er ikke en hardcore programmerings uddannelse som du måske efterlyser, men en kombination af erhversøkonomi og it (programmering plus diverse it ledelses mv. fag).. Men det er da et alternativ. :)
Avatar billede x-masman Nybegynder
03. juni 2004 - 01:16 #2
Jeg tror den bedste uddannelse til netop dit behov er IT-ingeniør. Det er en uddannelse, der, efter min opfattelse, ligger utrolig meget vægt på systemudvikling.
Det kunne du jo læse noget mere om.

Ellers er der også Datanom.

Den højeste uddannelse er nok datalog. Men her skal du være opmærksom på at den kan blive utrolig teoretisk og at du derfor tit skal løse problemer på papir, istedet for at kode.