Avatar billede dancni Nybegynder
02. juni 2004 - 20:39 Der er 3 kommentarer

CDROM virker ikke med datacd

Jeg har en gammel PC med 1xCDROM og 1xCDRW drev. Den har W2K workstation og er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt. Begge optiske drev kan kun genkende og afspille musik CD'ere medmindre jeg booter maskinen med en dataCD i drevet.

Er der nogen som kan bidrage med en forklaring/løsning?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2004 - 21:08 #1
Drevene er defekte, skiverne er snavsede eller en kombination.
Avatar billede dancni Nybegynder
02. juni 2004 - 21:37 #2
også min første tanke fordi det er en gammel maskine, men det stemmer ikke med at de virker perfekt når maskinen er blevet bootet med en datacd i hvert drev.

Jeg hælder mere til at den driver som bliver loadet når maskinen booter er forskellig mellem normal opstart og opstart med en datacd i drevet.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2004 - 21:44 #3
Den har jeg også haft, det endte med et nyt drev.
Hvis det er brændte CDér kan fejlen også ligge der.