Avatar billede milvos Nybegynder
02. juni 2004 - 20:30 Der er 8 kommentarer

Vurdering af Gisforum.dk

Vurdering af danmarks nyeste og eneste site for Geografiske Informations Systemer ønskes. Sitet er specielt rettet mod dem der arbejder med GIS systemer, fra brugeren der sidder og registrerer vandledninger, telefonkabler m.m. til Kort og Matrikelstyrelsen, Krak, Eniro m. fl. Vurdering ønskes særlig på farver, setup, overskuelighed. Sitet er endnu ikke offentliggjort, da jeg endnu mangler en strategi om hvordan jeg skaffer sponsorer, pressemeddelse, reklamer m.m.

Sitet hedder :  http://www.gisforum.dk

på forhånd tak

Milvos
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juni 2004 - 01:11 #1
Linkene i hovedbanneret kommer alt for langsomt frem og har ikke samme hældning, eller måske har du blot leget for meget med skyggen i teksten, hvilket alt i alt bevirker at de ser lidt amatøragtige ud ligesom billedet, der ikke har godt af at få et knæk ca. 80% til højre. Teksten i de fire sidste indlæg er alt for stor, og så er dit udvalg af "maskiner" særdeles begrænset i din afstemning. Lyd er ikke noget, der interesserer folk der arbejder på kontor med GIS, så det kan du for min skyld godt fjerne. Om dit publikum har behov for en chatbox ved jeg heller ikke. Bare fordi Snitz kan gøre det for dig, behøver du ikke at kaste alle hæmninger overbord ;-)
Men ellers tror jeg at du har et godt emne, og med det du har vist indtil nu, skal det nok blive godt :-)
Avatar billede mm304 Nybegynder
03. juni 2004 - 15:01 #2
Siden er alt for sammenpresset. Marker mere hvor et emne stopper og et andet starter. Den øverste menu ligner, første gang man ser den, et banner, som man derfor ikke trykker på. Derfor ville jeg nok lave en anden slags menu øverst. Billedet passer heller ikke med designet på resten af siden. Lav evt. siden lidt tyndere og lav en eller anden form for baggrundsfarve. Bare en lille diskret en, bare ikke hvid.

Hvis de 2-3 blev ændret kan det gå hen og blive en ganske god side.

mm304
Avatar billede korfits Nybegynder
06. juni 2004 - 11:05 #3
Undskyld udtrykket. Men det er MEGA GRIMT.

Teksten på dit banner er mega hakket (det virker amartør agtigt. Linkne nedenunder er med en alt for stor skrift, her kunne det måske hjælpe med lidt grafik. De der kasser med skygger på som du har ved underoverskrifterne ser også ret dumt ud når der er så mange af dem. Dine farver er faktis okay, hvis man lige organisere dem lidt bedre. Hvis du vil have det kan jeg godt hjælpe dig lidt med at komme igang, f.eks. ved at lave et banner til dig.

Du har fat i det rigtige, men du skal bare lige hjælpes lidt på vej.
Avatar billede milvos Nybegynder
06. juni 2004 - 14:55 #4
Hej korfits.

Tak for den "sønderhamrende kritik", det er jo faren ved at vise den min side frem i sådant et forum. Siden skulle gerne udstråle , at det er en proff. side.

Så så hvis du vil komme med et forslag til "toppen", der signalerer noget med GIS, jorden, IT, forum, brugere, vil jeg da være taknemlig

Yderligere oplysninger kan indhentes på sitet eller send en mail til :

gisforum@gisforum.dk

Milvos
Avatar billede korfits Nybegynder
06. juni 2004 - 18:29 #5
skal prøve og kigge på det.
Avatar billede korfits Nybegynder
06. juni 2004 - 18:35 #6
Hvad størelse vil du ha det ?
Avatar billede milvos Nybegynder
06. juni 2004 - 21:19 #7
Gerne så det passer i 1024 x ca 100 - 120

Sitet er sat til  1024 x 768
Avatar billede milvos Nybegynder
11. juni 2004 - 21:37 #8
Så har jeg rettet lidt rettet lidt hist og her, er det bedre ?