Avatar billede babapap Nybegynder
02. juni 2004 - 19:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Cpu bruger 100%

Mit problem er at Explorer bruger 100% af min cpu (AMD Athlon 3000+) og vinduet ikke kan lukkes igen manuelt. er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jps6kb Novice
02. juni 2004 - 19:22 #1
Genstart i fejlsikret tilstand ... genstart normalt...

Jeg har for mindre end 5 minutter gjort det ved en maskine... ikke sikkert det virker, men et forsøg værd.  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2004 - 19:24 #2
Normalt er det spyware der tager din cpu hastighed hvis du ikke laver noget.

Tag et tjek med noget anti-spyware software.
Avatar billede babapap Nybegynder
02. juni 2004 - 19:31 #3
Det er et problem jeg har haft i længere tid, genstart er altså ikke nogen løsing og jeg har fjernet alt spyware manuelt med bazooka. Det kan tilgengæld være problemet hvis jeg har slettet en forkert fil i regedit, men det mener jeg nu ikke og have gjort.
Avatar billede pulven_999 Nybegynder
02. juni 2004 - 19:56 #4
Hvilket styresystem kører du?

Havde en bruger på arbejdet forleden der havde downloadet en 700mb "film" fra kazaa/edonkey eller lig. den fil fik hans system til at køre som det du beskriver.

Hvis du kører xp så prøv at køre en "system restore" og sæt system et par dage tilbage.

Ellers tjek det her program det fortæller hvad der foregår i baggrunden: http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 20:22 #5
http://www.techtv.com/screensavers/print/0,23102,3327636,00.html Ad-aware
http://www.arlet.dk/spybothjt.htm            Spybot
opdater og scan med disse 2.
http://vil.nai.com/vil/stinger/             scan med Stinger
->Drenge smid nogle links hvis i vil hjælpe!
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 20:26 #6
Hvis det ikke hjælper skal du ty til hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Placer hijackthis i en mappe for sig selv og scan - save log - paste den herind så kommer der en og kigger på den.
MEN DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV
Avatar billede babapap Nybegynder
02. juni 2004 - 20:45 #7
Hvordan kan det være at I alle sammen sender kommentarer, ikke svar? Jeg har genstartet i fejlsikret og derefter normalt og det har tilsyneladende været nok, men jeg kan ikke give pointene til jps6kb da det kun er en kommentar han har givet, eller kan jeg?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 21:19 #8
mener du at problemet er løst nu?
du skal bare bede ham om at svare
Avatar billede babapap Nybegynder
02. juni 2004 - 21:32 #9
jps6kb send et svar så du kan få dine velfortjente point!
Avatar billede babapap Nybegynder
04. juni 2004 - 10:39 #10
Jeg må konstantere at det virker hvis man genstarter i fejlsikret og derefter genstarter normalt virker det, men næste gang jeg tænder computeren er den gal igen..Er der stadig nogle der læser denne tråd? Jeg har prøvet alle rådene nu undtagen hijackthis, er der nogen der ville være interesseret i at hjælpe mig med det?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 10:39:32, on 04-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\WINDOWS\System32\VTTimer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\WINDOWS\kdx\KHost.exe
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\pchbutton.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Image Transfer\SonyTray.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 4 for hijackthis1977.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euroinvestor.dk/dk/debat/debat.aspx?listno=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.euroinvestor.dk/debat/debat.aspx?listno=2
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{0428FFC7-1931-45b7-95CB-3CBB919777E1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {E9147A0A-A866-4214-B47C-DA821891240F} - c:\windows\system32\ngsw31.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [kdx] C:\WINDOWS\kdx\KHost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Acme.PCHButton] C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\pchbutton.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Image Transfer.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Wallpaper (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Toolbar Wallpaper (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F54C1137-5E34-4B95-95A5-BA56D4D8D743} (Secure Delivery) - http://www.gamespot.com/KDX22/download/kdx.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{A55CFDDF-8C05-4E76-B62B-68B372A32544}: NameServer = 193.162.153.164 194.239.134.83
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. juni 2004 - 13:03 #11
Jeg kigger den lige igennem for dig :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. juni 2004 - 13:08 #12
Først skal jeg bede dig om at lave en mappe kun til hijackthis og lægge programmet der over. Så har vi nemlig styr på backuppen af de filer vi fixer om lidt. Backup filerne ligger i samme mappe. Det vil sige at du altid kan komme tilbage og genoprette de fixede filer.

Derefter skal du til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{0428FFC7-1931-45b7-95CB-3CBB919777E1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {E9147A0A-A866-4214-B47C-DA821891240F} - c:\windows\system32\ngsw31.dll

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
c:\windows\system32\ngsw31.dll

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktivere din systemgendannelse igen.
Avatar billede snaptil Nybegynder
04. juni 2004 - 13:22 #13
andersenph...  hvordan lærer man hvilke filer der er skrammel.. kender i de filer der skal bruges eller de filer der er skrammel .. hvad er trickset... om man må spørge (-:
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. juni 2004 - 13:27 #14
Det må du gerne :O)

En god hukommelse. Google og et netværk bagved som hjælper een når man er i tvivl.
Sidst men ikke mindst øvelse, øvelse, øvelse og atter øvelse.
Jeg startede med at kigge med over skulderen på de skrappe drenge og piger (Aovergaard) *S*
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. juni 2004 - 13:38 #15
Men vi er mange der snakker sammen på f.eks. ICQ og derved finder vi tit en løsning.

Der hjælper altid at have en "guru" , man kan spørge til råds.

Jeg læner mig godt op ad Fromsej og Arlet, når loggen driller, eller der dukker noget nyt op. jeg ikke har set før. Men andre som magictouch, the surfer, viciodk, dannyboyd og strych9 for ikke at nævne John Stigers og Bredker kan da også godt være med. Og så er der resten at team spywarefri, som også skal nævnes.
Håber ikke jeg støder nogen ved at have glemt at nævne dem :O)

Mit råd til dem der vil selv. Kig godt og længe på hvad vi andre gør før i hopper ud i noget med at hjælpe andre.

Hav respekt for den log i sidder med. Det kan jo som sagt før, gå rigtigt galt, hvis man ikke er sikker i sin sag.
Og jo jeg har da også kvajet mig godt og grundigt.
Det tror jeg vi alle har.
Avatar billede babapap Nybegynder
04. juni 2004 - 14:26 #16
Husk at svare som "svar" ikke "kommentar" hvis du vil have point..Jeg kigger på det senere idag.
Avatar billede babapap Nybegynder
04. juni 2004 - 15:33 #17
Her er den forhåbenlig rensede logfil:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:32:19, on 04-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe
C:\WINDOWS\System32\VTTimer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\WINDOWS\kdx\KHost.exe
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\pchbutton.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Image Transfer\SonyTray.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
c:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euroinvestor.dk/dk/debat/debat.aspx?listno=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.euroinvestor.dk/debat/debat.aspx?listno=2
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpdtlk02.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - c:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD05] c:\Programmer\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon05] C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "c:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [kdx] C:\WINDOWS\kdx\KHost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Acme.PCHButton] C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\pchbutton.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BackupNotify] c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\backupnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Image Transfer.lnk = ?
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Wallpaper (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Toolbar Wallpaper (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F54C1137-5E34-4B95-95A5-BA56D4D8D743} (Secure Delivery) - http://www.gamespot.com/KDX22/download/kdx.cab

P.S. kan du forklare hvad det er vi lige har slettet?
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. juni 2004 - 23:10 #18
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{0428FFC7-1931-45b7-95CB-3CBB919777E1} - (no file)
Er en fejlbehæftet fil. No file betyder at den er beskadiget eller helt mangler.
Men den starter op og nogle gange blokerer eller sinker den din browser.

O2 - BHO: (no name) - {E9147A0A-A866-4214-B47C-DA821891240F} - c:\windows\system32\ngsw31.dll
Er en Browser Helper Objekt (BHO) Den "hjælper" dig med at søge på nettet. De er som regel behæftet men spyware.

about:blank enten er det en indstilling til at browsereren skal starte på blank side eller også kan det være en rest coolwebsearch

Så er din log ren og du kan godt slå systemgendannelsen til igen.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.
Avatar billede babapap Nybegynder
06. juni 2004 - 00:40 #19
Tusind tak for hjælpen! Du kan indsende et svar på http://www.eksperten.dk/spm/506009?message=&t=1086344202#message
for at få de sidste 30 point.