Avatar billede squ Nybegynder
02. juni 2004 - 11:58 Der er 3 kommentarer

Video komprimering..

Hey alle i kloge hoveder!

Jeg har 2 min video klippet i Premiere, som jeg skal have lagt til streaming på nettet.
Jeg har prøvet at komprimere den på forskellige måder og er endt op med en quicktime/mpg4 som fylder ca. 25 MB, hvilket jeg syntes er lidt for meget!! (men 2 min er selvfølgelig også lang tid!)
Er der nogen der har nogle råd til hvordan man får den komprimeret mere, UDEN at miste yderlige kvalitet????

På forhånd tak,

Jacob..
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. juni 2004 - 12:33 #1
Ja, vi vil alle gerne have komprimering uden kvalitetstab :o)

Start med at finde ud af hvor meget den må fylde. Hvis alle skal kunne være med, uden en hurtig ADSL, så er 25 MB ALT for meget.

Laver du komprimeringen i Premiere? Prøv evt. Microsoft's Windows Media Encoder (gratis)
Avatar billede squ Nybegynder
02. juni 2004 - 13:00 #2
Ja, jeg komprimerer i Premiere!
Det er første gang jeg skal ligge video på nettet, så jeg er netop i tvivl om hvor meget det må fylde,
men under 10 MB ihvertfald!!
Ved ikke hvad 2 min kan komme ned på at fylde??

Har også hørt om Microsoft's Windows Media Encoder, men ville gerne undgå Media Player og heller have en Quicktime-fil.. Synes også det er Quicktime man støder på oftest på nettet..
Har også overvejet Flash/Sorenson-komprimering, det koster selvfølgelig monetos!!(RÆV!)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. juni 2004 - 13:22 #3
Jeg kan ikke hjælpe dig med QT, men brug Premiere, og besøg evt http://www.apple.com/quicktime/ for gode råd og downloads.

I nogle tilfælde kræver en optimal stream at serveren er sat op til det, undersøg dette også.

Du skal nok ned på mellem 1 og 2 MB pr minut, for at give alle en chance.