Avatar billede lholmquist Nybegynder
16. februar 2001 - 20:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CD brænder fryser PC..........

Når jeg forsøger at kopiere en cd, sker det 3 ud af 4 gange at computeren fryser totalt. Jeg bruger både cd-brænderen til at læse og derefter at skrive cd\'en. Selve problemet opståer kun under læsning, aldrig under brænding.

Mit drev er en Yamaha 6x Scsi. Har forsøgt med flere programmer. Easy CD Creator, WinOnCd, Nero mm. (alle er nyeste version)

Ved kopiering af materiale fra HD, fungerer det fint.....

Nogle der et godt forslag???
Avatar billede makse Nybegynder
16. februar 2001 - 20:56 #1
Du kan løbe ind i problemer hvis du har flere brænderprogrammer installeret samtidigt.

De smider alle filer i windows\\system\\iosubsys mappen, og kan komme til at konflikte med hinanden.

Opstod problemet pludseligt? (fra den ene dag til den anden)
Avatar billede lholmquist Nybegynder
16. februar 2001 - 21:08 #2
Nej. Det er noget der er sket gradvist. I starten skete det kun ved ca. hver 10 brænding. Og så er det bare blevet værre med tiden.....

Mener kun at jeg havde Nero installeret, da det skete første. Så har jeg installeret de andre, for at se om det ville hjælpe.
Avatar billede grandmaster Nybegynder
18. februar 2001 - 21:22 #3
Hvis der er BIOS på dit SCSI-kort, så ptøv at sætte transferraten ned til det mindst mulige.
Avatar billede unouno Nybegynder
22. februar 2001 - 08:12 #4
det kan være hvis du har slået DMA.. til....

(jeg har selv prøvet noget af det samme.....bare med et cD-rom drev istedet
Avatar billede lholmquist Nybegynder
06. marts 2001 - 19:40 #5
Mener ikke der er en BIOS på mit kort. Ville jeg så ikke kunne se den under opstart?
Avatar billede lholmquist Nybegynder
06. marts 2001 - 19:42 #6
DMA er ikke slået til....
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 19:49 #7
Hvis det er noget der er sket gradvist, vil jeg gætte på at din brænder eller controller er ved at stå af.

Har du set efter at dine kabler sidder ordentligt, evt. prøvet med et andet kabel.
Avatar billede raketten Praktikant
29. august 2001 - 23:38 #8
Kører du windows 2000 og Nero?
Jeg har samme problem, men ikke i win98
Avatar billede lholmquist Nybegynder
01. september 2001 - 15:06 #9
Problemet var i Win98. Men har købt et nyt cd drev, så jeg er fri for problemet...

Avatar billede lholmquist Nybegynder
09. december 2001 - 00:03 #10
lukker spr