Avatar billede j_rukov Nybegynder
01. juni 2004 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Sasservirus i win2000

Hej

Jeg fik sasservirus ind mens jeg havde XP liggende. Jeg fjernede den så vha microsofts hjemmesides removal tool, og fik at vide den var væk. Herefter installerede jeg win2000.
Problemet er nu at det lader til den stadig er i systemet. Boksen med system shutdown kommer stadig op med jævne mellemrum og fejlen lader til at være genereret af sasser, den hedder noget med .../.../sass... Jeg har igen prøvet at få microsofts værktøj til at fjerne den, men den siger der ingen virus er. Computeren kører også meget ustabilt ofte lukker explorer ned spontant! Hvordan får jeg fjernet sasservirussen, såfremt det er den?

Hilsen Maria Baunbæk
Avatar billede bredker Nybegynder
01. juni 2004 - 22:42 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 08:47 #3
Brug stinger fra Bartfreak´s link - den fjerner både sasser og msblaster. HAr du disse updates?
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx     Sasser updatefix
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf    Msblaster updatefix
Avatar billede j_rukov Nybegynder
02. juni 2004 - 19:51 #4
Undskyld er ikke så god til det, det var ikke meningen at afvise bredkers svar. Jeg ville dele pointene imellem jer, hvordan gør jeg det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2004 - 19:59 #5
skriv 1. hvad der virkede..O)
Avatar billede bredker Nybegynder
02. juni 2004 - 20:02 #6
vi smider bare alle et svar , så markere du bare alle , og acceptere , så deles de
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 20:06 #7
ok
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. juni 2004 - 20:20 #8
O)
Avatar billede j_rukov Nybegynder
03. juni 2004 - 10:58 #9
Det var stinger linket, som virkede.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 11:05 #10
så installer de fixes som jeg linkede til