Avatar billede residens Nybegynder
01. juni 2004 - 20:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke eksportere tekst fra flash mx

Hej

Jeg har en kinesisk tekst skrevet i flash, som jeg skal have ind i Avid, men jeg kan ikke eksportere teksten (som er sort) uden at der sker mærkelige ting med farven (bliver rød og blå i siderne???)
hvad sker der?
eller kan jeg glemme alt om flash og installere skrifttypen i fx Photoshop?

lidt mange point fordi jeg ville sætte pris på at finde en hurtig løsning og fordi jeg bruger mac, hvilket sikkert ikke gør det nemmere.

vh

Mac Powerbook G4, 867mHz, 256Mb, osx 10.3.4
Avatar billede kragekjaer Praktikant
01. juni 2004 - 21:14 #1
har du ikke installeret fonten på din mac? Sådan gør man på en pc nemlig.
Avatar billede pyroman Nybegynder
02. juni 2004 - 08:11 #2
Hvis det er et billede i vector grafik så kan du exportere det som vector grafik, fx adope illustrator filer *.ai, eller som EPS filer *.eps. Så burde der ikke komme nogen forringelse i kvaliteten...
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juni 2004 - 20:38 #3
grunden til "at der sker mærkelige ting med farven (bliver rød og blå i siderne???)"
kan være fordi at texten er skrevet med en rigtig kina font og dit system forsøger at konvertere/formattere/ændre den til en "standard" kina font (fx SimHei eller SinSun). Medmindre du er frisk på at installere kinesisk styresystem (det har jeg :) er pyroman's løsning absolut at foretrække :)

altså vælg fonten/break apart x2/export som .ai (eller EPS)
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 20:48 #4
Ja - med "break apart", hvor du laver din tekst om til 100% vector grafik "fill" (som jeg egentlig troede du allerede havde gjort), burde det faktisk stadig virke med at  eksportere til et normalt billedeformat, fx png eller jpg...
Avatar billede residens Nybegynder
07. juni 2004 - 23:41 #5
Ok, tak for hjælpen, jeg endte med et kunne eksportere et gif billede fra flash->konvertere det til tiff i photoshop->importere  i avid.
Lidt kringlet, men ok.
Det er nok rigtigt at mit system ikke er så glad for de kinesiske fonte, fx kan flash ikke engang "stave" til dem, de står istedet beskrevet med underlige tegn, hverken vestlige eller kinesiske, nærmere som når man bander i en tegneserie.
Men ja - tak for hjælpen, jeg prøver "break apart" næste gang, det giver nok et bedre resultat.
Avatar billede residens Nybegynder
07. juni 2004 - 23:42 #6
point, til mig selv??
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. juni 2004 - 13:26 #7
Hvis du ikke brugte nogen af vores forslag, så tager du dem bare selv...
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. juni 2004 - 18:56 #8
----> "eksportere et gif billede fra flash->konvertere det til tiff i photoshop->importere  i avid."

Ja, .gif er det suveret ringeste format, forløbet det samme, men du burde nok have
benytte en af de ovenstående formater.

...point?, well det er dig der bestemmer ;-)
Avatar billede residens Nybegynder
22. september 2004 - 15:31 #9
ups sorry, var "lidt" langsom.. men tak igen