Avatar billede keldolsen Nybegynder
16. februar 2001 - 20:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mus

Hej.
Jeg har lige pludselig fået et underligt problem. Musen reagerer ikke helt som den skal. Det er et nyt opstået problem. Hvis jeg prøver at bevæge musen i et hurtigt ryk, følger markøren ikke med, ja den går snarere baglæns, ved rolige bevægelser virker den stadig. Jeg har for søgt at rense kuglen - uden resultat, jeg har skiftet musen - samme resultat - jeg forsøgte mig så med en anden type mus som jeg kumme sætte i USB porten, den virker. Hvad kan der pludselig være hændt, er der nogen som har været udsatte for det samme og fået løst problemet, hører jeg gerne.
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 20:18 #1
Det lyder som om din PS2 port har det dårligt....
Avatar billede srhansen Nybegynder
16. februar 2001 - 20:28 #2
Dette lyder sikkert tåbeligt, men jeg vover pelsen. Jeg har været ude for ved flere lejligheder at, hvis mus bliver direkte belyst, ofte af solen, så aktiveres de optokoblere der sidder inde i musen således at den opfører sig underligt.
Ellers er jeg bange for at det er museporten der er blevet ødelagt
Avatar billede handmade Nybegynder
16. februar 2001 - 20:33 #3
Prøv at fjerne din PS/2 port fra enhedshåndtering og lad Windows installere den igen. Lyder som en defekt fil eller en ny-opstået konflikt.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
16. februar 2001 - 20:41 #4
Min ven har lige haft samme problem han formatere og nu virker hans :)
Avatar billede keldolsen Nybegynder
16. februar 2001 - 21:56 #5
Jeg takker for svar, og vil nu afprøve de muligheder i har givet.
Avatar billede makse Nybegynder
17. februar 2001 - 13:55 #6
Du kan hurtigt teste om det er musen, eller om det er porten der er fejler.

Med de fleste PS2 mus, følger der en PS2-COM adapter. Så kan du prøve at teste musen i COM porten. Hvis den virker der, er det PS2 porten det er galt med. Men det kan, som det er sagt, også være Windows der fejler.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2001 - 19:07 #7
Hej
jeg siger tak for de svar jeg har fået indtil nu. Jeg har nu formatteret computeren da jeg også havde et par andre småproblemer. Musen virker perfekt indtil jeg sætter markørhastighed samt markøracceleration på høj, hvilket jeg er vant til ude på min arbejdsplads, men her går det galt.
Markøraccelerationen kan jeg sætte på høj, og markørhastighed på mellem og ikke mere.
Problemet er nok opstået forleden dag fordi jeg har sat hastigheden op.
Jeg har lånt en mus som kan sættes i USB porten, og her kan jeg bare sætte hastigheden op.
Kan problemet ikke være manglende resourser ved PS2 porten, og kan man evt. ændre dette i Win.ME???
Avatar billede redsaint Nybegynder
20. februar 2001 - 11:52 #8
Øhh... Har jeg ikke set dette indslag med et andet omslag, før?... JO! Logitech har det ikke godt med ME... Og der er intet i kan gøre ved... OK, formatering er en løsning, men en røv-løsning, og hva\' med alle de GB data der flyder rundt på ens PC? VÆK! Næh... Køb en USB-mus... Bare ikke Dexxa eller Logitech.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
20. februar 2001 - 15:00 #9
Gå da lige lidt mere amok :)
Avatar billede keldolsen Nybegynder
20. februar 2001 - 19:47 #10
Hej
Jeg synes det er for nemt bare at sige det er en Windows fejl. Havde det været en windows fejl, ville der nok allerede være en opdatering. Jeg blev først opmærksom på fejlen efter jeg havde fået et nyt og bedre bundkort, denne gang et ASUS. Tidligere var jeg ikke opmærksom på dette problem, dette kan dog skyldes at jeg måske kørte med en musehastighed på mellem. Ærgeligt at jeg ikke kan huske det. Der er en Logitech trådløs mus jeg har. Problemet har dog ikke noget med Logitech at gøre, for det samme problem kommer med en ganske almindelig standardmus. Jeg har bare ikke lyst til at ofre 450Kr på en USB mus, hvis dette kan klares med nogle indstillinger. Havde jeg købt musen 6 måneder senere ville den være forsynet med et USB stik.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
22. februar 2001 - 17:49 #11
Jeg har fået svar på problemet af en hjælpsom arbejds kollega. Man kan hente en opdateret musedriver hos Logitech som hedder 924b80 da-mus exe. Problemet er løst.