Avatar billede birgitte Nybegynder
03. oktober 1999 - 17:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CD-Rom

Kan jeg åbne en cd-rom beregnet til Mac på min pc`er - hvordan ? Jeg bruger Windows 95, Microsoft Office...?
Avatar billede cybles Nybegynder
03. oktober 1999 - 18:01 #1
Det kan du ikke, MAC er et andet format end PC.
Avatar billede s Nybegynder
03. oktober 1999 - 18:57 #2
Du skal først have et program som kan oversætte... jeg er dog ikke 100% sikker på dette findes... men det skulle undre mig om det ikke gjorde...
Avatar billede villadsen Nybegynder
03. oktober 1999 - 19:06 #3
Hvis det der ligger på cd-rommen er dokumenter eller andre filer som kan læses af windows-applikationer ex. Photoshop eller word-filer skal du have fat i et program der hedder "MacOpen", som giver dig adgang til en mac-cd, men hvis cd-rommen indeholder et eller flere programmer som er skrevet til Macintosh kan du ikke åbne disse programmer.
Dokumenter: ja
Programmer: nej
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. oktober 1999 - 19:22 #4
man kan også brænde "hybrid" CD´er, som kan bruges til både Mac og PC...
Avatar billede davs Nybegynder
03. oktober 1999 - 20:42 #5
De fleste billedformater, er det samme til både PC og Mac. Der er på mac mulighed at gemme det i PC format i de fleste programmer til mac.

Men hvis det er et komplet program som er til mac, kan du ikke instalere det på en PC.

Så kom med nogle flere informationer hvad det er for en cd, så kan det være du kan få hjælp her på eksperten.
Avatar billede byrgesen Nybegynder
03. oktober 1999 - 21:52 #6
Lige præcis....som 'davs' siger, så kan programmet SANSYNLIGVIS bruges på din pc - men igen, det kommer jo an på hvad det er, og hvordan det er gemt!

Det er faktisk nemmere i den omvendte rækkefølge...selv om MAC er noget bøvl!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
04. oktober 1999 - 00:05 #7
Du kan sagtens åbne en cd-rom beregnet til Mac på din PC!

Filsystemet er akkurat det samme.

Du kan dog ikke køre de samme programmer, da Mac og Windows bruger forskellige operativsystemer og processorer.

Du kan dog sagtens læse alle dine Mac dokumenter på din PC, f.eks. alle de billeder der ligger på din Mac cd-rom, eller dine tekstfiler der ligger på din Mac cd-rom.

/Thor
Avatar billede birgitte Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:59 #8
Jeg iler med at oplyse, at cd`en indeholder billeder og kun billeder.
Avatar billede davs Nybegynder
05. oktober 1999 - 04:52 #9
Så skulle der ikke være de store problemer med at kunne læse dem i en PC´er.

Enkelte billedformater kan dog godt volde problemer.
Avatar billede cybles Nybegynder
05. oktober 1999 - 12:21 #10
Der er ikke nogle problemer i at åbne billeder i med MAC.
Avatar billede villadsen Nybegynder
05. oktober 1999 - 17:36 #11
Så skal du have fat i MacOpen eller MacDrive (ja det hedder den), de kan gøre en mac-cd læsbar på en pc.