Avatar billede michaelmig Nybegynder
01. juni 2004 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

c=win2000 d=winxp Vil have formateret c og have win 2000 igen!

Oki jeg har 1 harddisk i min computer som bare er delt op i to dele et c og et e. på mit c drev ligger win2000 og på mit d drev win xp. men mit problem er at jeg vil formatere c drevet og ligge 2000 ind igen UDEN der sker noget på mit d drev. jeg har partion magic 8.0 og win 2000 cd hvis det hjælper noget men mangler bootdisk til win2000 nogle der kan hjælpe til hvordan jeg skal gøre?

Michael Jørgensen
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2004 - 12:19 #1
Sådan opretter du w2000 bootdisketter (fra hjælp)
In the Open box, type d:\bootdisk\makeboot a: (where d: is the drive letter assigned to your CD-ROM drive), and then click OK.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du oprette bootdisketter til w2000.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2004 - 12:21 #2
det er en guide til xp , men det er det samme i w2000 så fik ikke rettet sidste linie- ok?
Avatar billede michaelmig Nybegynder
01. juni 2004 - 12:23 #3
oki det var første skridt!
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2004 - 12:25 #4
Du kan booter på disketterne og følge guiden.
Avatar billede michaelmig Nybegynder
01. juni 2004 - 16:00 #5
nå oki takker så!
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2004 - 16:03 #6
det var da så lidt.