Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2001 - 18:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

f-disk

Hvordan får jeg formateret min harddisk med f-disk

jeg har en HD 6,4 delt på C: 3GB og E: 3GB
men jeg kan ikke slette det da det extended drev ikke kan låses
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 18:12 #1
Hvis du har alt for store problemer, kan du gå ud på din harddiskfremstillers hjemmeside og downloade et diskmanager tool der kan initializere disken.... Det har jeg gjort med stor success et par gange :)
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2001 - 18:47 #2
de kan den ikke
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 18:55 #3
Hvad er det for en disk du har?
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2001 - 19:02 #4
quantum har hentet disk manager 2000
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 19:05 #5
OK, har du en floppy?
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2001 - 19:20 #6
jeg er igang med et andet spørgsmål hvor jeg prøver at få gang i mit floppy drev

så svaret er nej/måske
Avatar billede nielses Nybegynder
17. februar 2001 - 14:13 #7
Tænd for din maskine med en win98 startdiskette i. Når A promten viser sig skriv. \"fdisk\" tryk enter. Slet partitionen. Tryk ec og går ud til A promten igen. Gå ind v.hj. a. fdisk igen og opret hvad du har brug for. Gå ud igen v.hj.a. ec. kanppen og sluk maskinen. Tænd maskinen igen med startdisketten i og når a promten viser sig skal du skrive: \"format C\", hvis du nu kun har et drev.
Vente den spørger hvad drevet skal hedde - du trykker bare på enter og når A promten er der slukker du maskinen og tager disketten ud. Tænd igen med startdisketten i osv osv.
Avatar billede superfly Nybegynder
18. februar 2001 - 22:09 #8
Man kan komme i problemer hvis man ikke sletter partitioner i rigtig rækkefølge. Hvis du er helt ude at skide til sidst, vil jeg foreslå at du benytter Partition Magic fra PowerQuest. Her har du en grafisk oversigt over partitionerne på din HD... højreklik på den alle og vælg delete.. og så kan man i ro og mag lave en ny...
Avatar billede mmk Nybegynder
18. februar 2001 - 23:32 #9
det er en anden god fdisk programme der hedder DELPART, den er meget god til at slette alt men så skal du brug fdisk til at opret partitioner .
Avatar billede hkj Nybegynder
20. februar 2001 - 23:56 #10
Jeg har et spørgsmål om hvordan at man bruger
f-disk.
Jeg skal dele en harddisk på 20GB op i drev på: C: 10 GB
D: 5 GB
E: 5 GB
Jeg har aldrig prøvet at bruge f-disk før, så jeg håber at i vil forklare mig det i detaljer.

Hilsen Henrik
Avatar billede sarge Nybegynder
21. februar 2001 - 01:53 #11
jeg har købt en a-drev som fungerer

så jeg har fået det hele til at køre

jeg skulle have hørt på min forlovede,der sagde at jeg skull bare køben en ny så ville det hele fungere

tak for jeres hjælp og tid