Avatar billede flodden Nybegynder
01. juni 2004 - 08:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overclock af FX5900 grafikkort .

Hej
Jeg har købt et FX5900 fra Club 3D, det sidder i et Msi bundkort med en 2,4 Ghz Northwood P4 processor og 10024 ddr 2700 Ram.
Inde i kortes opsætning er der en afd som hedder clock frekvens og den standard opsætning det er sat op med hedder,
"Standard 2D- Primær 300 Mhz- Clock frekvens for 850 Mhz" Det jeg ikke kan forstå er den står i 2D som standard, hvis man sætter x i tillad overclocking kan man sætte den op på "3D så stiger primær til 400 Mhz og Clock frekvens bliver på 850 Mhz" jeg troede at et så dyrt kort kørte i 3D hele tiden som standard, man får at vide at der ikke er garanti på kortet hvis man piller ved standard opsætningerne og jeg er ikke interesseret i at ødelægge kortet, kan det tåle og stå på 3D konstant og 400 Mhz som primær og 850 Mhz som clock frekvens ? ?
Er der nogen der ved hvor meget det kan tåle man overclockker det? Håber der er nogen som kan hjælpe mig ! !
                V.H flodden
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 11:39 #1
Kortet skifter selv til 3D, når der er brug for det i f.eks spil. Det kan sagtens tåle at stå på 3D hele tiden, det er bare ikke smart. Du har slet ikke brug for at kortet kører 3D hvis du bare bruger internet eller Word, det belaster overhovedet ikke grafikkortet. Derfor er det smart at kortet selv "skifter gear", kun når der er brug for det.
Avatar billede zonqui Nybegynder
09. juni 2004 - 12:12 #2
Den er nødt til også at kunne køre 2D, for hvis du ser film, eller som w00t siger Word og internet er det jo også bare 2D.
Du kunne evt. ofre et par hundrede kroner på en køler til det. Så kan du ihvertfald godt ændre clockfrekvenserne med sikkerhed!
Vil foreslå denne Zalman. Zalman er et mærke du næsten ALTID kan stole på, og så larmer den ikke(20dBA)! :D
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24845

/Zonqui