Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
01. juni 2004 - 08:31 Der er 10 kommentarer

Min ene computer vil ikke på nettet

Hey netværks eksperter..

Jeg har 2 computere..
En stationær, og en bærbar..
De køre begge 2 på trådløst netværk..
_______________________________________

Her den anden dag, da jeg tændte min stationære computer, og ville på internettet, sagde den bare at den ikke kunne åbne siden..
så åbnede jeg forbindensen, og trykkede reperer, men i stedet for at repererer, skrev den :

Følgene trin i reperationen mislykkedes:

Fornyer IP-adressen,
Opdaterer alle DHCP-rettigheder og registrerer DNS-navne igen

Kontakt netværks administratoren eller internet udbyderen..
________________________________________

Hvad skal jeg gøre ?..
Håber der er nogle af jer eksperter der kan og vil hjælpe mig..

Det skal lige siges at den bærbare, er fint på nettet..

På forhånd tak..

NIELS
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2004 - 08:34 #1
Har du kontrolleret at netværks stikket sidder rigtigt i, i begge ender?
Har du mulighed for at prøve med et andet netkort og net kabel?

J;-)
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
01. juni 2004 - 08:36 #2
ja det sidder rigtigt i Routeren, og computeren køre tådløst, så der er ikke noget stik i, men har ellers prøvet at skifte PCI port, og så noget, og det hjælper ik..

Men det underlige er os, at der står at den har forbindelse, men ip, og alt det der står som at være 0..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2004 - 09:07 #3
Hvilken sikkerhed køre du på dit trådløse netværk? (prøv at opdatere denne på Router og PC)

Kan PC'en gå på med en trådet forbindelse?
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
01. juni 2004 - 10:07 #4
Min bærbare har lige lavet gjort det samme som den stationære, og der blev jeg ret så sur og hev alle stikkede til router og det hele op af stikdåsen, og resatte router 4-5 gange.. nu virker den bærebare igen, så jeg tror lige jeg vil gå op og tænde den stationære og se om den også er på..

og jeg har ikke prøvet med en trådet forbindelse (:
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
01. juni 2004 - 10:17 #5
hmm.. nå.. det hjalp ikke på pc'ën..
Avatar billede hquint Nybegynder
02. juni 2004 - 20:27 #6
Kan du komme med flere oplysninger? Har du prøvet at opdatere firmwaren i din router? Hvilket styresystem er der installeret på den stationære PC? XP? Hvad er det for en router? Hvad er det for nogen netkort? Jeg har oplevet noget lignende hvor driveren til netkortet var problemet. Har drivere på stationær og bærbar samme versionsnummer?
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
02. juni 2004 - 21:07 #7
Har ikke opdateret firmwaren, men mener den har den nyeste.. ikke lang tid siden jeg opdaterede.. .. Køre med XP..  Det er en Linksys model : BEFW11S4,  et trendnet netkort, og det er ikke det samme netkort der er i bærbar/stationær (: ... håber det kunne hjælpe
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juni 2004 - 12:12 #8
Hvilken sikkerheds niveau køre du med på din trådløse forbindelse?
Har du prøvet at laven en Start -> Kør -> cmd -> ipconfig /renew på den PC der ikke vil på nettet?
Kan du ikke fortælle lidt mere om dine netkort (model nummer)?
Har du prøvet med en trådet forbindelse?

Der er jo altid muligheden for at dit netværks kort er stået af!
Avatar billede hquint Nybegynder
04. juni 2004 - 14:29 #9
Er det XP der styrer den trådløse netværksforbindelse? Har netkortet sit eget utility som kan bruges under XP? Hvis ja, prøv at deaktivere at XP styrer trådløs net. Kan du se netværkets SSID i egenskaber for trådløs forbindelse?
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
04. juni 2004 - 15:25 #10
Ved faktisk ikk hvad der styrer hvad, har bare sat den trådløse router, til stikket, og netkortne i maskinerne, og så virkede det..

Men noget jeg glemte at sige.. det var efter jeg instalerede det nye Zonealarm, på den staionære, den ikke vil på nettet..

Nu har jeg så afinstalleret det, og den virker stadig ikke..

Det skal lige siges at der også er zonealarm, på den bærbare.