Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:16 Der er 16 kommentarer

cdrom drev til dvd drev

Hej

jeg ved at man kan få et program til at lave et cdrom drev om til et dvd drev en af mine venner har det men jeg må ikke få det af ham :( så hjælp mig

TAK på forehånd
Avatar billede dmcn Praktikant
31. maj 2004 - 18:19 #1
Hvis din ven påstår at han har et sådant program, så er han fuld af løgn. Det er fysisk umuligt at gøre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2004 - 18:19 #2
Det tror jeg ikke lige at man kan, da et dvd'er er bygget op, på en anderledes måde end en cd..

Hvad skulle dette program hedde?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2004 - 18:19 #3
..læsehovedet i drevet er anderledes..
Avatar billede squashguy Nybegynder
31. maj 2004 - 18:23 #4
Med mindre din ven snakker om virtuelle drev. Daemon tools kan emulere både cd og dvd drev :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2004 - 18:30 #5
Men, så vidt jeg ved, kan Deamon Tools kun emulere et allerede eksisterende drev i computeren..?

Dvs, det skal være et dvd-drev, før Deamon Tools kan skabe endnu et DVD drev..
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:53 #6
jeg har sat det cdrom drev i for ham og det var et gammelt drev og han kan se dvd film på det ikke vcd ritige dvd org. men han vil ikke give mig programmet
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 18:54 #7
han sige man kan download det på nettet men hvor????????????
Avatar billede dmcn Praktikant
31. maj 2004 - 18:56 #8
Som sagt, det findes ikke. Det er en fysisk umulighed af den simple grund som thesurfer forklarer ovenfor. Læsehovederne er ganske enkelt fysisk forskellige, da DVD-data ligger meget tættere end CD-data. Et CD-romdrev kan *ikke* (aldrig, på nogen måde, overhovedet, nogensinde) læse DVD'er uden fysiske modifikationer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2004 - 18:56 #9
1) drop det der med "????????".. hjælpen kommer ikke hurtigere af det..
2) brug "," og ".", så der er pause i dine sætninger.. det gør dem nemmere at læse

3) er det filer han ser, eller er det dvd film direkte fra en dvd-disk?
Avatar billede hejza07 Nybegynder
31. maj 2004 - 19:26 #10
alle dem der siger at man ikke kan hold kæft TAK...
Avatar billede dmcn Praktikant
31. maj 2004 - 19:34 #11
1: Smut lige forbi www.exp.dk/regler.phtml og læs lidt omkring sprogbrug her på sitet.
2: Hvis du ikke tror på os, så læs da http://www.pioneer.co.jp/crdl/tech/dvd/2-e.html, hvor specifikationerne for DVD defineres, og hvor CD-/DVD-diske sammenlignes under mikroskop.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2004 - 19:35 #12
hejza07> Du ser det sikkert bare som en "flad rund tingest der puttes ind i en anden tingest i computeren".. men det er mere end det..
Avatar billede toey Nybegynder
24. juni 2004 - 13:49 #13
Det kan du godt!!!! (Man må jo ikke sige man ikke kan)

Du skal hente den nyeste udgave af microsoft office, som er gratis tilgængligt på Microsoftes hjemmeside. Installer den nyste codeC-pak fra Nimo.
Derefter vælger du søg i start menuén og søger efter --> *.exe
Marker alle dem den finder. Derefter tager du sokken af venstre fod og holder dig for højre øje, mens du trykker på "enter".

Dette udløser en mekanisme i dit cd-rom drev, som får telepoteret et DVD-læsehoved fra Thaiwan, ind i dit cd-rom drev. Og viola! Nu kan du se DVD på dit CD-Rom drev.

-------------------------------------------------------------------------------------

Nu til det seriøse: Du må lære at tale ordenligt. Vi ved lidt mere om det her end du gør. Så når vi prøver at hjælpe dig, skal du ikke bede os om at holde kæft, bare fordi det ikke var det svar du gerne ville have.

PS: Cd-rommer kan nok læse en DVD skive, den dag Microsoft´s produkter bliver gratise. [=ALDRIG]
Avatar billede popsy Novice
24. juni 2004 - 13:52 #14
Kanontop humor :D
Avatar billede hejza07 Nybegynder
24. juni 2004 - 19:41 #15
tak tak tak du får dem
Avatar billede hejza07 Nybegynder
25. juni 2004 - 00:17 #16
det har jeg prøvet 3 gange men der efter prøvede jeg en gang til og så fik jeg mit cdrom drev til at læse dvd skriver så tak for hjælpen