Avatar billede choioi Nybegynder
31. maj 2004 - 16:19 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan modtage mails, men ikke afsende

Jeg kan pludselig ikke afsende e-mail mere, men kan sagtens modtage. Jeg har ikke lavet nogle ændringer i outlook eller på pc'en så det virker lidt mærkeligt. Min internetudbyder mener ikke at de har nogle problemer med deres server. Fra Outlook modtager jeg følgende fejlmedl.:

" - sender rapporterede en fejl (0x800CCC0F): Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter skal du kontakte serveradmistratoren eller internetudbyderen"

Er der nogen som ved hvad der går galt?
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. maj 2004 - 16:25 #1
Avatar billede terry Ekspert
31. maj 2004 - 16:26 #2
Avatar billede acomma Nybegynder
31. maj 2004 - 16:55 #3
Hvis din udbyder siger sådan, kan der være tale om to ting.

- en mailkø hos din hostudbyder (såfremt du har webhotel)
- udbyder taler ikke sandt.

Det er helt korrekt man skal bruge internetudbyderen, eftersom en del webhotel udbydere har været uheldige, hvor en ubuden gæst har benyttet deres server til at sende eksempvis spam ud.

nyttigt link:
http://www.acomma.com/dcmpage/dk/support/e_mail_opsaetning/express_4_5_6/
Avatar billede choioi Nybegynder
31. maj 2004 - 17:46 #4
Jeg har webhotel ved www.scannet.dk, men de mener ikke at der er noget galt hos dem. Min opsætning er helt korrekt, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre. Har i andre gode råd??
Avatar billede terry Ekspert
31. maj 2004 - 20:05 #5
Hvem er din internetudbyder?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2004 - 07:26 #6
Sidder du bag en firmafirewall hvor de måske har lukket af for afsendelse af e-mail men ikke modtagelse?
Avatar billede choioi Nybegynder
01. juni 2004 - 08:03 #7
Min internetudbyder er Telia Stofa og mit webhotel ligger hos www.scannet.dk
Jeg har ikke en firma firewall da det er en alm. hjemme pc jeg bruger.
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2004 - 17:38 #8
StofaNet, det har jeg også og har haft samme problem :o)

se på linket http://azero.dk/support/e-mail/e-mail-opsaetning/smtp/

DU SKAL ændre din "Outgoing mail (SMTP) til
mail1.stofanet.dk
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2004 - 17:40 #9
!!!!
Da jeg fik problemer, fik jeg dette at ved>

"Grunden til at i ikke kan sende via vores mailserver længere, skyldes at Telia Stofa har lukket for udgående trafik på port 25."
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2004 - 17:40 #10
det har ingenting at gøre med scannet
Avatar billede choioi Nybegynder
01. juni 2004 - 21:36 #11
Tak for hjælpen Terry, nu virker det.
Avatar billede terry Ekspert
01. juni 2004 - 21:37 #12
selv tak :o)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Danske Commodities A/S

Senior product designer

Dynamicweb Software A/S

Solution Tech Lead

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

IT-supporter til stort IT-center i Aalborg