Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

meget underlig internet udfald hele tiden!

hej eksperter :)

jeg har det mega problem at mit internet ryger væk hele tiden! det er møj irriterende for der er ikke nogen specielle rutiner for hvornår eller hvorfor... den gør det bar!

det ryger på den måde at når man åbner IE spørger den om man vil arbejde offline eller oprette forbindelse...

jeg har fundet ud af at det kommer igen efter en times tid hvis man ikke roder ved noget, men jeg kan manuelt få det frem igen ved at skifte hvilket hul mit netkabel er sat i mit hub!

hubbet er sat til en router som igen er sat til kabelmodemmet!

det har virket fint med denne opsætning i et års tid nu så jeg forstår ikke hvorfor den gør dette nummer! internettet virker fint på de andre computer i husstanden!

nogen der har en idé om hvad der sker?
Avatar billede sorenmh Nybegynder
31. maj 2004 - 14:18 #1
Det kan meget vel være en løs forbindelse i dit netstik. Prøv med et andet netkabel og se om ikke det løser problemet.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 14:26 #2
ehmn den viser på hubbet at der er forbindelse mellem computer og hub og den viser også forbindelse mellem hub og router på fuld blus!?
Avatar billede flindten Nybegynder
01. juni 2004 - 09:02 #3
Hvis du virkelige er sikker på du ikke har den "løse forbindelse" og at du er på Netværket, så check forskellen i internet exploreren menuen funktioneri forbindelser
og avanceret  idet det lyder som en ting fra Modemets tid.

Dengang skulle Exployeren skabe fobindelse når den startede og lukke modemmet ned nå du lukkede , for at spare dine penge, men jeg går ud fra at du ikke er "forbrugs"
beregnet således at du skal bruge Login til internettet osv.
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 18:13 #4
Jeg tror dit kabelmodem kører en anden hastighed end netkort/hub/switch osv. prøv at koble computeren direkte på modemet og sæt farten ned på netkortet (10 mb half duplex eller half mode) Højereklik denne computer vælg egenskaber hardware i toppen så enhedshåndtering find netkortet dobbeltklik på det vælg avanceret og fin noget der ligner link speed i venstre side angiv værdi i højre side.  smider de manglende kommaer og punktummer her. ,.,..,.,.,.,.,.,.