Avatar billede sbk28 Nybegynder
31. maj 2004 - 12:12 Der er 15 kommentarer

Kan ikke installere Driver til Netkort under Win XP

Jeg har en PC med win XP Home edition på.
jeg ønsker at installere et netkort.
Win XP finder ud af at der er kommet ny hardware og at det er et netkort. men når dri¨veren skal installeres sigerd en at driver og kort ikke passer sammen.
Jeg har prøvet med forskellige netkort, som virker i andre PC'er.
Jeg har også prøvet at starte win xp installatione helt fra barbund.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 12:13 #1
Hvilket netkort er der tale om?
Avatar billede koldborg Nybegynder
31. maj 2004 - 16:22 #2
her er et link som passer til de fleste

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads.aspx
Avatar billede sbk28 Nybegynder
31. maj 2004 - 17:34 #4
Det er et 3Com 3C905cx, jeg bruger lige nu, jeg har også prøvet med et realtek 8139.
Jeg har til begge kort hentet de nyeste drivere, men XP vil stadig ikke kendes ved dem. begge typer netkort jeg har prøvet er godkendt til win XP
Avatar billede serverservice Praktikant
31. maj 2004 - 19:05 #5
Avatar billede sbk28 Nybegynder
31. maj 2004 - 22:24 #6
Jeg har prøvet med den driver.
Jer er sikker på at det ikke er noget med selve driveren men enten med XP eller PC'en
Avatar billede serverservice Praktikant
31. maj 2004 - 22:46 #7
http://www.eksperten.dk/artikler/311
disable driversigning og installer driveren igen
Avatar billede sbk28 Nybegynder
02. juni 2004 - 09:11 #8
Hej
Jeg har haft disabled driver signing.
Jeg har installeret et trådløst usb netkort, det virkede fint. Men jeg kan stadig ikke installere mit 3com 3c509c tx
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2004 - 09:23 #9
Det er enten en forkert driver eller fejl på netkortet.
Brug aida eller everest til at guide dig til en ny driver.
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html     Aida
http://www.lavalys.com/index.php?page=view&article=6        Everest home edition
Selvfølgelig hvis du er sikker at det er den rigtige driver må det være netkortet...så byt det.
Avatar billede sbk28 Nybegynder
03. juni 2004 - 09:48 #10
Tak for tippet med Everest, Aida og Everest er åbentbart slået sammen. Det er tilsyneladense enten bios eller mother boardet der er en fejl på. Prøvede i går både med et nyt netkort, det virkede ikke. Everest programmet, som er meget brugbart, kan tilsyneladende ikke læse netkort typen, der står bare [NoDB] ud for kortet. Det må også være derfor at driverne ikke passer windows kan simpelthen ikke læse hvad for et kort der sidder i, men kun se at det er et netkort.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 09:54 #11
Er det evt diasbled i bios? har du prøvet et andet slot?
Avatar billede sbk28 Nybegynder
03. juni 2004 - 11:04 #12
Jeg har ikke kunnet finde noget i Bios, prøvet både med automatisk og manuel konfigurering. Jeg har haft netkort i alle 3 slots uden at det hjalp.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 11:07 #13
Men det lyder som om at det er fuldstændig spærret i windows. den begynder heller ikke med "har fundet nyt hardware" kunne jeg tro. Det må være i bios...
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juni 2004 - 11:08 #14
prøv at loade bios deafults eller optimized defaults hvis den er der
Avatar billede sbk28 Nybegynder
03. juni 2004 - 11:45 #15
Jeg har prøvet at loade bios default, dog ikke optimized.
Computeren finder netkortet hvergang jeg sætter et i, den kan bare ikke finde ud af hvad det er for et.