Avatar billede gchris5 Praktikant
31. maj 2004 - 11:39 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

program til at lægge billeder på nettet!

Jeg skal bruge et program der kan lave thumpnail, samt mindre billeder ud fra større original billeder, samt en html side. Med andre ord en program der kan tage en folk billeder og gøre dem klar til at blive lagt på nettet.

Jeg har selv kigget lidt på AcdSee og hvad der høre med der af tillægs programmer, men er ikke helt tilfreds. Hvad findes der af alternativer?

-Gchris5
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. maj 2004 - 11:42 #1
jeg har brugt Catalog Wizard før
http://www.saunalahti.fi/~ovuori/catalog/
Avatar billede chili17 Nybegynder
31. maj 2004 - 11:44 #2
samme her - det er super nemt at gå til
Avatar billede amokart Nybegynder
31. maj 2004 - 11:48 #3
Macromedia's "Dreamweaver" er værktøjET til det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. maj 2004 - 11:48 #4
du kan rent faktisk bruge www.irfanview.com også

åbn irfanview -> File -> Thumbnail -> find dine billeder -> Marker alle de billeder du ønsker til thumbnail -> Højre-klik på et af billeder -> vælg Save Selected thumbs as HTML File -> Export

Jeg har kun lige fundet den feature nu i min irfanview 3.80
Avatar billede spe Nybegynder
31. maj 2004 - 12:23 #5
Photoshop er også et godt bud. Der ligger en funktion File->Automate->Web Photo Gallery som klare det fint.
Avatar billede gchris5 Praktikant
31. maj 2004 - 15:02 #6
Hvordan gør man i Dreamweaver?
Avatar billede amokart Nybegynder
31. maj 2004 - 15:39 #7
I Dreamweaver vælger du blot <commands> og <Create Web Folder>. Dernæst skal du i et dialogvindue vælge kildefolder og hvilken folder thumpnail skal smides i, instille størrlesen på thumpnail, hvormange kollonner siden skal havenavngive siden, mm - og klikke ok - læne sig tilbage og mens du på ingen tid får oprettet en webside med alle de fotos du har i kildefolderen.
Avatar billede amokart Nybegynder
31. maj 2004 - 15:44 #8
ved nærmere eftersyn, hedder det 'Create Web photo Album' :o)aa
Avatar billede gchris5 Praktikant
02. juni 2004 - 22:58 #9
........og kræver at man har fireworks installeret!!

Nogle - ud over amokart - der mener de har fortjent lidt point?
Avatar billede amokart Nybegynder
02. juni 2004 - 23:04 #10
åkæi-åkæi, jeg trækker mig, hvis du ikke kan bruge det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2004 - 23:18 #11
gchris5 => det kommer jo an på hvilken løsning du har brugt.
Avatar billede gchris5 Praktikant
05. juni 2004 - 13:03 #12
Jeg har faktisk kigget lidt på dem alle. Og derfor er der også point til alle der har deltaget - Også amokart ;o) Kan godt lide DreamWeaver - desværre er der bare ikke fireworks der hvor jeg har adgang til dreamweaver.

Så rkhdk og spe => smid et svar! Ellers får AmoKart alle de dejlige point!
Avatar billede spe Nybegynder
05. juni 2004 - 13:41 #13
Et svar :-)