Avatar billede reion Nybegynder
30. maj 2004 - 16:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ang. Router solication?

min firewall kommer med en meddelse om at der er et program der prøver at få adgang til noget der hedder router solication. Jeg ved ikke hvad det er, så jeg har sagt nej til alle de programmer der har prøvet at komme på. Jeg tror at det er noget der hedder "machine debug ....". Hvad er det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2004 - 17:50 #1
Det er en rimelig avanceret metode til at mappe hvad der foregår bag ved en firewall, og en del at en hackers kortlægningsmetoder. At din firewall blokkere dette er godt.

Se her
http://www.zone-h.org/files/13/host-detection.txt (lidt over midten af dokumentet)
Avatar billede reion Nybegynder
03. juni 2004 - 14:42 #2
Jeg har igen fået en besked fra min firewall som siger "SG Browser Hijacking protection is trying to broadcast an ICMP Type 10 reouter solicitation packet to (224.0.0.2), og en anden besked som siger ICMP Type 8 (echo request) to www.iavs.cz, jeg har blokeret begge to og hvad er det og skal jeg blokke alle dem som siger at de broadcaster til ICMP type X router solication?