Avatar billede kbjorn Nybegynder
30. maj 2004 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problem med DHCP på Windows 2000 Server

Jeg har en statisk IP adresse, som er sat op på det ene netkort på min WIN2K Server. Jeg kommer fint på nettet fra denne.

Det andet kort har jeg tildelt et IP, og der sidder en wireless router på dette kort.

Med min XP maskine kan jeg pinge et domæne og kan se, at den finder et IP, men jeg har ikke adgang til nettet.

Det er som om, at pakkerne ikke kommer tilbage til min XP maskine igen?

Hvad gør jeg?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. maj 2004 - 12:51 #1
Har du konfigureret din W2K server som router, eller i det mindste enabled Internet Conenction Sharing ? (gøres ved at højreklikke på det netkort med Internetadgang og gå ind i properties, og herinde sige at du vil dele forbindelsen)
Avatar billede kbjorn Nybegynder
30. maj 2004 - 20:09 #2
Den (ICS) havde jeg fuldstændigt overset, men det hjælper kun delvist at aktivere den.

Det går meget langsomt med at komme rundt på nettet mv. fra klientmaskinen, som nu får tildelt et IP automatisk (jeg har aktiveret DHCP).

Du nævner noget med at sætte Serveren op som Router?
Avatar billede serverservice Praktikant
30. maj 2004 - 20:15 #3
Det gør du i routing & remote access.
Avatar billede kbjorn Nybegynder
30. maj 2004 - 20:38 #4
Ok, den gør så det samme som ICS (hvis jeg bruger standard indstillingen).

Det går ok med at browse rundt på webbet, men der er problemer med at hente bla. gif-filer.

Any ideas?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. maj 2004 - 20:57 #5
hvor hurtigt/langsomt går det fra selve serveren ? Hvor kraftig er serveren ? Hvor meget CPU-udnyttes der/hvor meget ram er der tilovers ? Har du forsøgt at sætte klienten på direkte udeom serveren, for at se om det går hurtigere ? Er serveren ved at downloade/sende noget samtidig med at du surfer ??
Ja, det var mange spørgsmål, men det er kun en lille brøkdel af de ting, der kan spille ind i hvorfor det går langsomt.
Avatar billede kbjorn Nybegynder
31. maj 2004 - 00:31 #6
masteryti vil du lægge et svar ind, så jeg kan give dig points?

Efter at have spurgt hos D-LINK som har lavet min wireless router, har de nu svaret (på en søndag!), og de havde en løsning på, hvordan jeg kunne bruge routeren til at fordele ip'er til klienterne, samt route port 80/21 mm. til serveren, så opgaven blev altså løst på den måde.

Tak for begge jeres indlæg.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
31. maj 2004 - 10:18 #7
Du er en af de få heldige jeg har hørt om, for hvem det er lykkedes at komme igennem til et af de store firmaer, og få et svar udleveret .. ikke værst bjoernstad ;)
Avatar billede kbjorn Nybegynder
31. maj 2004 - 13:27 #8
Ja, ikke nok med en hurtig behandlingstid, så virker deres påstande også. Det er jo fantastisk. Roser til D-LINK :-)