Avatar billede hijklm Juniormester
30. maj 2004 - 10:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xp på to maskiner?

Hvis man nu har en en original version af Windows Xp, må man så installere den på begge sine to computere?

Hvis ikke, hvad sker der så egentlig hvis man gør det? Låser den automatisk eller hvad sker der?
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 10:53 #1
Man kan få familie-licenser til Windows XP, så en enkelt udgave kan installeres på flere maskiner
Avatar billede ird Praktikant
30. maj 2004 - 10:53 #2
Avatar billede zinus Nybegynder
30. maj 2004 - 10:54 #3
Der sker sikkert ikke andet, end din dårlige samvittighed får dig til at miste søvn om natten - alle dine programmer bliver langsommere, vejret bliver dårligere og du kommer meget hurtigt frem til, at det nok er bedst at du køber en rigtig licens til begge pc'er. :-)
Avatar billede hijklm Juniormester
30. maj 2004 - 11:00 #4
zinus--> Skræmmende.... :-) Jeg vælger at tolke din kommentar sådan, at der rent faktisk ikke sker noget. Korrekt?

Familie-licensen kan så vidt jeg kan læse mig til kun købes i U.S. På den danske Microsoft-hjemmeside kan jeg ikke finde dén licens.
Avatar billede zinus Nybegynder
30. maj 2004 - 11:01 #5
Der sker sandsynligvis intet, men du omgår klart licens reglerne hvilket klart ikke kan anbefales.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. maj 2004 - 11:13 #6
Det vil ikke fungere i praksis.
Som bekendt skal Windows aktiveres og det bliver registreret hos Microsoft. Det er ikke tilladt at ha' et styresystem installeret på mere end en maskine og det vil ikke være muligt at aktivere Windows på mere end én af dem.
Avatar billede peet-49 Novice
30. maj 2004 - 11:15 #7
Du vil få problemer med aktivering. Eller nyindstallere 1 gang om måneden.
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. maj 2004 - 12:05 #8
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2004 - 17:38 #9
Du må ikke installere på 2 maskiner, dvs. du kan godt, men det er ulovligt.
En OEM / standard kan aktiveres 2 gange, så reelt vil du godt kunne gøre det uden problemer, men det er ulovligt.