Avatar billede birne Nybegynder
30. maj 2004 - 10:15 Der er 10 kommentarer

Internet kører langsomt

Hej, Jeg har et problem med min comp her, altså fordi når jeg fx spiller mit højt elskede spil diablo II exp, har jeg en ping fra 300-1200, jeg ved ik helt hvad det skyldes, det burde jo ik køre sådan når man har 512/256, og så slet ik i diablo... Jeg har spillet diablo ca 2 år nu, og det er her for 2-3 uger siden at den begyndte at "lagge", jeg ved ik om der er noget at gøre, ellers må jeg jo bar prøve at geninstallere windows!..
Mvh Martin..
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 10:34 #1
Vi kan lige tjekke om du har noget liggende der ikke skal være der:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede birne Nybegynder
30. maj 2004 - 10:38 #2
ok det gør jeg lige hæng på
Avatar billede birne Nybegynder
30. maj 2004 - 10:40 #3
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:32:48, on 02-02-2002
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Birne\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 10:54 #4
Øhh, enten tager du dybt p.s på mig, eller også trænger dit ur til et eftersyn. :o)
Scan saved at 15:32:48, on 02-02-2002
Tjek det lige både i selve XP samt i BIOS.
Der er ikke noget i din log, men du mangler både Servicepack 1, hotfixes og Sasserfix, de kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3 - Sasserfix.
Derefter opdaterer du online hos Microsoft.
Avatar billede birne Nybegynder
30. maj 2004 - 10:59 #5
Ehm ja, mit ur passer ik lige hehe, manglede batteri til bundkortet en gang, men nu har jeg fået det i.. men prøver lige det der
Avatar billede birne Nybegynder
30. maj 2004 - 12:30 #6
Har gjort som du sagde men, det har ikke virket...
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2004 - 12:52 #7
Hmm, prøv at sætte din XP CD i drevet, klik på start->Kør skriv SFC /scannow , klik OK.
Bemærk der skal være mellemrum mellem SFC og /scannow.
Avatar billede birne Nybegynder
01. juni 2004 - 11:28 #8
well nu har jeg lige formateret. men det lader til at problemet endnu ikke er løst. Jeg har også kontaktet udbyderen ( arrownet ), og de påstår at der bliver sendt og modtaget alle de pakker der skal sååå.. jeg ved sq ik, kunne det eventuelt være mit netkort der på en eller anden måde har taget skade?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2004 - 17:18 #9
Hmm, det har jeg ikke noget bud på, andet end prøv med et andet netkort.
Avatar billede birne Nybegynder
01. juni 2004 - 21:23 #10
Har jeg lige prøvet:( det er godt nok ireterrende...