Avatar billede waterboy16 Praktikant
29. maj 2004 - 17:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ingen opstart af Win Messenger

Hver gang jeg starter min computer op starter windows messenger også op. Men problemet er at jeg ikke vil have den til at starte op sammen med computeren og jeg vil heller ikke have den til at automatisk logge på lige så snart der er oprettelse til internettet. Hvordan får jeg den til at stoppe med det?? Jeg har prøvet at ændre i messenger indstillinger, i msconfig og brugt diverse startop programmer. Men intet hjælper. Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede zinus Nybegynder
29. maj 2004 - 17:41 #1
Tools - Options - General hvis du vil ændre i opstartsmetoden - ellers søg på eksperten efter måder helt at fjerne den på.
Avatar billede buddy45 Juniormester
29. maj 2004 - 17:46 #2
Avatar billede halifax Nybegynder
29. maj 2004 - 17:48 #3
Denne Microsoft artikel
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q302089

How to Prevent Windows Messenger from Running on a Windows XP-Based Computer
Avatar billede waterboy16 Praktikant
29. maj 2004 - 18:13 #4
Som skrevet ovenfor har jeg allerede prøvet det. Intet hjalp!
Avatar billede waterboy16 Praktikant
29. maj 2004 - 18:16 #5
Buddy45 : De ting har jeg allerede prøvet.

halifax : Det som windows beskriver duer ikke. Den kan ikke finde filen gpedit.msc, måske fordi jeg har en dansk xp version??
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. maj 2004 - 18:25 #6
du omdøber Messenger mappen (i Programmer) til MessengerOFF , det gør trikset ;)
du for en advarsel,den siger du bare ja til ;)
hvis du bruger Outlook Express som mail program skal du først gå i instillingerne der og fravælge at messenger skal logge på sammen med Outlook Express,det er VIGTIGT at du gør det ellers er Outlook 100 år om at starte op...
mht gpedit.msc er det sikkert fordi du har xp home ?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 19:04 #7
Fjerne windows messenger:
Klik på Start->Kør skriv:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Klik OK.
Du får en fejlmelding, det er helt normalt, genstart og windows messenger er væk.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. maj 2004 - 19:12 #8
fromsej> jeps og muligheden for fjernskrivebord forsvinder ved samme lejlighed...
derfor den anden model sq man for brug for fjernskrivebord...
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2004 - 19:13 #9
Cp1>>Tak, det havde jeg glemt.(ups)
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. maj 2004 - 19:18 #10
fromsej> det er varmen ikk,vi skal lige vende os til det ;)
Avatar billede waterboy16 Praktikant
29. maj 2004 - 20:01 #11
Nu vil messenger slet ikke starte efter jeg har omdøbt mappen!!!
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. maj 2004 - 04:22 #12
okay,så omdøber du mappen tilbage til det oprindelige , Messenger , og så virker det igen,troede ikke du sq bruge den... svaret er så givet i den første, Kommentar: zinus
29/05-2004 17:41:10 og Kommentar: buddy45 29/05-2004 17:46:14
Avatar billede jbmp Nybegynder
30. maj 2004 - 10:01 #13
du skal ind i messengers indstilninger, hvor du så skal trykke på menuen genrelt og så skal du fjerne fluebenene i de ting du ikke vil have
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. maj 2004 - 11:23 #14
har et billed af det her http://firewalker.1go.dk/messengersettings.png

for du en 404 fejl når du klikker på linket så gå her først http://firewalker.1go.dk/ og kig på billedet derfra,eller kopier linket ind i adr.-feltet og tryk enter, i stedet for at klikke på linket ;)
Avatar billede waterboy16 Praktikant
19. juni 2004 - 13:29 #15
Det hjælper altså ikke. Den bliver ved med at starte op. Selvom jeg deaktiverer den inde under indstillinger!
Avatar billede waterboy16 Praktikant
05. juli 2004 - 14:41 #16
okay, men lukker spørgsmålet hvis der ikke er noget at gøre!
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 15:42 #17
et eller andet er der galt,for det er muligt at få den til at la værd med at starte op med windows, men ikke muligt at undgå den når man bruger Outlook Express,men hvis det ikke duer hos dig og disse ting ikke hjælper så luk bare spørgsmålet og ærgeligt at vi ikke fik det løst.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
05. juli 2004 - 18:20 #18
Jeg har installeret Outlook express. Hvis man afinstallerer det, kan man så undgå den starter op ved start??? Kan man afinstallere outlook express uden at afinstallere alt muligt andet???
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 18:30 #19
om den la vær med at starte op hvis du fjerner  Outlook Express , ved jeg ikke,har ikke prøvet det og at afinstallere  Outlook Express er ikke någet jeg vil anbefale da den er en del af systemet men det kan lade sig gøre her er en opskrift
http://www.tweakxp.com/tweak2101.aspx
Avatar billede waterboy16 Praktikant
05. juli 2004 - 18:49 #20
nå, okay. Så lader jeg de være. Så må jeg finde mig i det :( Men tak for hjælpen :D Lukker spørgsmålet!
Avatar billede waterboy16 Praktikant
05. juli 2004 - 18:49 #21
!