Avatar billede qnud Nybegynder
29. maj 2004 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd på computer ved afspilning af video!

Jeg har lige fået ny computer med tvkort (hauppauge winTV-PVR) og det virker også fint nok - bortset fra når jeg afspiller fra video og til computeren - billedet er fint nok men lyden kommer ikke med (og den er ikke sat på mute har checket) men når man så skifter over til alm. tv igen er der intet problem!
Hvad kan der være galt?
Jeg har sat en scart adaptor i videoen og derfra et s videostik (gul) fra video til computer - der er også et stik i adoptoren hvor der står audio (rød) men der fulgte ingen audioledning med tv kortet
har også prøvet at sætte højtalerne direkte i audio stikket i videoen - de passer ikke sammen
Håber i kan hjælpe for det er lidt træls!!
Knus
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:29 #1
tror du ikke audio stikket skal i lydkortet? Bare et gæt. Men det er måske phonostik på scart kablet?
Avatar billede stratos Nybegynder
29. maj 2004 - 17:32 #2
jeg har prøvet at sætte stikket i lydkortet ved de andre stik til tv kortet men der virker det ikke - kun i det normale stik i computeren
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:38 #3
Jeg tror du har muted dit line-in signal under 'record' så.
Gå til kontrol panel, find lydenheder.
I den første tab der hedder noget i stil med "volumen" klikker du på avanceret.
Så går du op i options og vælger properties/egenskaber. Her vælger du at indstille volumen for optagelse, i stedet for play-back. Tryk ok. Og så sørg for at line-in er valgt.
Avatar billede strych9 Praktikant
29. maj 2004 - 17:39 #4
hmm jeg kan iøvrigt også se at der ud over line-in også er en option for video i det panel. Prøv dig lidt frem
Avatar billede stratos Nybegynder
29. maj 2004 - 18:34 #5
hmm -det virker ikke rigtigt!
det er bare som før
Avatar billede stratos Nybegynder
04. juni 2004 - 12:41 #6
det endte med at jeg smuttede ned i en ekspert forretning og fik et kabel og nu kører det fint! Knuz
Avatar billede strych9 Praktikant
04. juni 2004 - 12:44 #7
aaah ok. Ja sådan kan det jo gå.
Husk at acceptere dit eget svar også, ved at markere dit navn til venstre og så trykke på accepter.
Avatar billede stratos Nybegynder
04. juni 2004 - 12:46 #8
det var også det jeg ville - men jeg synes ikke computeren gider det!!
Avatar billede qnud Nybegynder
23. juni 2004 - 06:54 #9
.