Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

mange HDD i min pc

Hej--
Jeg har fået 2 HDD til min føs'dag...
Men da der er optaget på alle kabler og strømkabler i min pc ved jeg ikke hvordan jeg får tilsluttet de 2 HDD UDEN at fjerne kablerne fra cdrommen og brænderen.

Der er 2 HDD i forvejen C: og D: og der er 2 cdrom dreve+ floppy...
Dvs: at der ikke er flere kabler til rest derinde, så bliver jeg nød til at fjerne kalberne fra cdromdrevene for at tilslutte de 2 nye HDD...Og det vil jeg helst undgå!
Har set nogle have hele 5 HDD  og cdrom drevene kørende.
Hvad skal jeg gøre?...
TAK
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2004 - 11:34 #1
Du kan ikke tilslutte mere end 4 drev uden en ekstra controller.
Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:35 #2
ekstra controller?Hvor kan man købe det henne?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2004 - 11:35 #3
Tjaa.. du er nok nødt til at købe en ekstern idecontroller som du så sætter i et pci-slot, hvis ikke du har flere kanaler til rådighed på motherboardet.
Men check lige at det er ide diske du har fået og ikke sata diske, så du ikke får købt noget forkert.
Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:38 #4
hvad er forskellen på Ide og Sata?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2004 - 11:40 #5
Gå ind på www.shg.dk | hardware | ide-controllere. Her er både ide-controllere og sata controllere.

Du kan checke om det er ide diske ved at se om den har det normale brede stik som findes på cdrom drev. Sata diske er på det punkt helt anderledes.
Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:49 #6
det er ide
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2004 - 11:53 #7
Fint, så er det bare at købe en controller. Så burde der ikke være problemer.
Dog skal du lige checke hvor varm din strømforsyning bliver efter du har sat dem i. Det er jo mange drev den skal trække *s*
Jeg tror sagtens den kan trække dem, men jeg syntes det skulle med.

(Lad den ene side være afmonteret og læg hånden på strømforsyningen. Brænder du dig, må du ud og kigge efter en større strømforsyning)
Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:54 #8
ok mange tak tonnybrandt...gi et svar tak!
Avatar billede lowas Nybegynder
29. maj 2004 - 11:57 #9
og vent lige 2 sek---hvad med strømkablerne--dem er der jo også kun 4 stk af og jeg får brug for 6?
Hvad skal jeg gøre ved dem?
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 12:11 #10
så skal du bare have nogle fordeler kabler som du monterer til strømstik
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2004 - 12:14 #11
Her er et svar.
dannyboyd har givet svaret på strømstik-problemet *s*
Avatar billede templar Nybegynder
29. maj 2004 - 12:17 #12
gå evt ind på http://www.shg.dk/ når du alligevel køber en controller og vælg hardware -> kabler -> "Y-Cable (strømtyv) 1>2x5.25"" stik", men check lige om om din psu kan trække den merbelastning.... hvis du er under 300W vil jeg ikke anbefale det
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 12:18 #13
det slp jeg lidt nemt om, men du kan sagtens finde dem på edbpriser.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2004 - 23:14 #14
Takker for point :-)