Avatar billede freegeg Nybegynder
29. maj 2004 - 06:19 Der er 6 kommentarer

Indhentning af client data med script

Jeg har en Apache server, med PHP kørende, og jg vil gerne se noget info om mine clienter, som besøger min sider, for jeg kan yde det optimale script-valg.

Jeg har dog det problem der ikke bliver sendt med PHP, og vil også være lidt for en stor mundfuld at skulle sende det hver gang, så jeg vil prøve at hente den med Javascript (NS/IE/Mozilla/andet), men hvordan henter jeg de ting jeg ville have... da jeg ikke kender så meget til info-extract i JavaScript... her er hvad jeg vil have:

Skærm instillinger
Browser type / version
Styresystem
host/ip (for at se hastighed / type af forbindelse)
cookies slået fra / til
Side kommet fra (sammenhæng mellem sidst sete side)

mange tak
Avatar billede jakethecake Nybegynder
29. maj 2004 - 07:35 #1
Hej
Jeg har fundet noget der ligner det du efterspørger i VisualBasic. Jeg ved ikke om du kan bruge det:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_vbcode/html/vbtskcodeexampledetectingclientsbrowserversion.asp
Avatar billede jakethecake Nybegynder
29. maj 2004 - 07:45 #2
Og her er så en side, som skulle forklare, hvordan man kan gøre ovenstående med java script: http://www.blooberry.com/indexdot/html/topics/uastring-navobj.htm

Jake
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. maj 2004 - 08:13 #3
javascripten var bedre, for tror ikke at der er så mange browsere, der kan læse VB :)
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. maj 2004 - 08:17 #4
jeg kigger på det når jeg kommer til en computer... (sidder ved en bærbar i en bil, og der er ikke så meget plads)
Avatar billede knudx Nybegynder
29. maj 2004 - 16:57 #5
jeg har aldrig prøvet at bruge det, men ifølge PHP.net, er der nogle oplysninger som bliver sendt med...
http://dk.php.net/manual/en/function.get-browser.php
Avatar billede freegeg Nybegynder
28. august 2005 - 20:17 #6
point? 50/50?