Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Panik, Bærbar amok!!

Jeg er kommet til at spilde ganske få dråber væske ned på mit tastatur på min bærbare computer. Da w-tasten så ikke virkede prøvede jeg at genstarte. Når jeg prøver at starte computeren nu er der slags klokke der ringer vildt højt hele tiden og computeren starter ikke!! Please hjælp - hvad skal jeg gøre. eg er desperat!!
Avatar billede skwat Praktikant
29. maj 2004 - 01:06 #1
sluk, bliv religiøs, vent til i morgen
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 01:08 #2
Okay, tror du der er en chance for at den virker i morgen? Ved du hvad problemet helt konkret kan være (jeg mener hvilken hardware der kan have taget skade?)
Avatar billede skwat Praktikant
29. maj 2004 - 01:09 #3
Umuligt at svare på, men med lidt held er det bare tastaturet, og afhængig af hvad det er du har hældt i den, kan den virke i morgen
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 01:10 #4
Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende tidligere, og computeren virkede efter de ventede, hører jeg gerne fra dem. Har virkeligt brug for at høre nogle opmuntrende ord lige nu :)
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 01:11 #5
Det er faktisk ikke "væske" som sådan, det var noget ketchup jeg spildte, men kun meget lidt
Avatar billede poulwann Nybegynder
29. maj 2004 - 01:32 #6
Din W-tast sidder er vel ikke "holdt nede" - af ketchuppen - bare en lille smule, nok til at taste trykket bliver registreret, det er generelt ikke noget computere kan lide.
Prøv at lirke den op med noget der kan komme ind under, og starte den igen.

Ved væske i tastaturet kan man vente til det tører inden man starter den igen. Det er nok lidt værre med ketchuppen, men det værste der skulle ske, var at du får et tastatur hvor knapperne i området er lidt "sticky". Jeg hælder mest til teorien om at det er knappen der er trykket ned, lige nok til, den brokker sig.
Avatar billede doublejoble Praktikant
29. maj 2004 - 08:53 #7
Prøv at vippe tasterne af i det angribne område - hvis det altså ikke virker her til morgen efter at du er blevet religiøs - det kan du gøre med en alm. bestikkniv, og tør evt. indtørret ketchup op.
Klokken kan sagtens skyldes, at der er en tast som er aktiveret hele tiden.
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 12:43 #8
Hehe, jeg sender en taknemmelig tanke mod de højere magter idet jeg konstaterer at min computer nu virker helt som den skal!

skwat og doublejoble >> Giv mig nogle svar, så får I også del i pointene!

Yappa
Avatar billede doublejoble Praktikant
29. maj 2004 - 13:18 #9
jeg havde ikke set poulwanns indlæg da jeg skrev mit.
Jeg vil gerne dele med ham.

Tillykke...
Avatar billede yappa Nybegynder
29. maj 2004 - 19:45 #10
Giver lige skwat et døgns tid til at komme med et svar
Avatar billede yappa Nybegynder
30. maj 2004 - 12:31 #11
Takker endnu engang
Avatar billede skwat Praktikant
03. juni 2004 - 01:19 #12
jaja jeg er lidt sløv, men jeg kan leve med det
Avatar billede skwat Praktikant
03. juni 2004 - 01:28 #13
Til ham der er kogt over mine indlæg i dette spørgsmål(jvf. karma) bemærk at yappa, syntes at jeg har hjulpet ham.