Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. maj 2004 - 23:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad har jeg fået?

Hej,

dette er måske et lidt mærkeligt spørgsmål - men jeg prøver lige alligevel.

Vi har netop fået en "gratis" internetforbindelse (hjemmearbejdsplads) via TDC.

Det er en 2048/512 forbindelse og kører i øvrigt fint.

MEN hvad er det lige jeg har fået? Kan i hjælpe?

- Der sidder en Speedstream 5100 på vægen, men det har TDC intet om på deres side! Hvorfor tror i ikke de har det?
- Jeg har hørt fra andre TDC kunder at de kan gå ind og "åbne" deres forskellige porte ved at bruge iexploreren på 192.168.1.1, men det kan jeg heller ikke!!

Er det fordi det ikke er en router men et såkaldt kabelmodem hvor alle porte bare er åbne?

Hvad hedder det jeg har hos TDC? Bredbånd, Modem eller ? (det med at der er mange routere på TDC's support er mærkeligt når min ikke er med!!)

Tak for svar (der er nogle billige point for hurtige svar) :-)

/Fcbayern
Avatar billede vipez Nybegynder
28. maj 2004 - 23:51 #1
Det du har er Bredbånd og du kan hente en PDF hos TDC via dette link:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/5880_install_Br_ADSL.pdf
Avatar billede k_la Nybegynder
28. maj 2004 - 23:52 #2
Speedstream 5100 er et ADSL (bredbåndsmodem) - dvs det omsætter signalerne på telefonlinien til data kanalen ( der til sluttes computerens netkort) . Du sidder direkt på bredbånd og der er alle porte i princippet åbne (det afhænger af din PC)
Avatar billede vipez Nybegynder
28. maj 2004 - 23:54 #3
Du kan også læse lidt om install af den her: http://download.opasia.dk/pub/Erhverv/pdf/internetadgang/Installationsvejledning_ADSL.pdf

Vil du måle din hastighed kan du gøre det her: http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. maj 2004 - 23:59 #4
OK - det lyder rigtigt med modemet - Men i linket ovenfor er der henvist til en router Speedstream 5880. Så hvad er nu rigtigt.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
29. maj 2004 - 00:01 #5
og i vipez links er der også tale om porte....er de ikke alle åbne hvis en 5100'er er et modem?
Avatar billede hansjr Nybegynder
29. maj 2004 - 00:04 #6
du har fået bredbånd,jeg har en box magen til,og du kan have op til flere ip adresser
på den samme box,ved at bruge en switch box kan du koble flere pc på samme linie
ok
Avatar billede vipez Nybegynder
29. maj 2004 - 00:04 #7
prøv læs de to pdf, eller bare lige skimte dem igennem. Det et installations vejl. til speedstream5880 OG 5100 er nævnt ligeledes ergo må de næsten være ens eftersom de er i samme vejl.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
29. maj 2004 - 00:11 #8
jeg får bare ikke 192.168.1.X adressen men 80.162.2.183 (2.1 er gateway)...hvad betyder det for portene? Er alle så ikke åbne? Eller hvordan forklares det?
Avatar billede kenp Novice
29. maj 2004 - 11:43 #9
fcbayern -> det betyder at der er åbent for alle porte.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
29. maj 2004 - 12:33 #10
hvis der er nogle flere af jer der vil have de billige/nemme point, så lav lige et svar ;-)
Avatar billede fcbayern Nybegynder
10. juni 2004 - 13:44 #11
arghhh.....du får de billige point....hæhæ