Avatar billede johan61771747 Nybegynder
28. maj 2004 - 23:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sort skærm når pc startes

jeg manlede de sidste 29 gb påmin 160 gb hd og fik at vide at jeg skulle opdatere min pc og det gjorde jeg så, og når jeg starter kører min pc men der kommer ikke noget billede.
kan man få den gamle bios igen eller hvad kan jeg gøre???
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. maj 2004 - 23:59 #1
Har du checket monitor/skærmkort - du burde kunne se noget i opstarten.....
Avatar billede poulwann Nybegynder
29. maj 2004 - 02:15 #2
Er din PC Speaker sat til? Siger den noget? Hvis den ikke kan finde skærm kortet vil den som regel bippe. Begynder dine diske at summe, og lyder det som om de arbejder? F.eks. på at indlæse operativ systemet.

Hvis ikke, kunne det godt lyde som om din BIOS firmware er røget sig en tur, og den ikke kan fuldføre en power-on-self-test (POST). Det kan ske, hvis man får fat i den forkerte firmware til sit motherboard, eller, at når den er ved at skrive den nye firmware (BIOS)
ikke bliver fuldført korrekt, af en eller anden grund. Der er kun en ting at gøre hvis det er tilfældet, og det er at sende sit motherboard ind til reparation, de har det rigtige udstyr til at skifte firmwaren. Spørgsmålet er så om garantien stadigt dækker.
Avatar billede johan61771747 Nybegynder
29. maj 2004 - 09:24 #3
går jeg tak for hjælpen