Avatar billede lina Nybegynder
16. februar 2001 - 12:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg ikke printe til en anden maskine der har en printer tilsluttet

Jeg har en workstation nt 4.0 der har en laserjet 4 tilsluttet. Jeg har delt printeren og har givet rettighederne everyone full controll.
Den maskine der skal skrive til printeren er en win 95 maskine.
Når jeg har installeret printeren og vil printe en test side får jeg en meddelse om at accesscontrol ikke passer.

Jeg har prøvet at genstarte begge maskiner men uden held. Derefter har jeg været inde i bios og rette normal til ecp+epp men heller ikke dette hjalp noget.
Maskinen har kunne printe til den anden maskine, men jeg har skiftet printeren  ud med en identisk printer og efter dette gik det galt.
Jeg synes jeg har prøvet alt så dette er sidste udvej

Hjælp

/lina
Avatar billede spectual Nybegynder
16. februar 2001 - 12:33 #1
hvad med at overveje at skifte til windows 98?
Avatar billede spectual Nybegynder
16. februar 2001 - 12:33 #2
win95 er utrolig \"fattig\" i forhold til win98
Avatar billede seider Nybegynder
16. februar 2001 - 12:55 #3
Hvis du tilslutter den via netværk burde der ikke være problemer.

men der findes til nt en win95 driver pakke, og det kna være at du skal vælg del med win95 under deling.

/* seider */
Avatar billede lina Nybegynder
16. februar 2001 - 14:02 #4
Desværre har jeg prøvet af installere, driveren til win 95 via nt men uden resultat.
Kan det være noget med spoolfilen og i såfald kan man pille ved den?
Avatar billede flwe Nybegynder
19. februar 2001 - 16:40 #5
Mon de dog er på samme IP netværk ?

Og hvad med workgroup\'en ?

/Flemming
Avatar billede lina Nybegynder
20. februar 2001 - 08:27 #6
Okay nu har jeg løst problemet og løsningen er som følger:

Win 95 er fat 16 og gode gamle dos ligger jo som en skal bagved. Hvad er det dos ikke kan?
Den kan ikke genkende navne der er på over 12 karektere. Min printer hed hp laserjet 4 = 13 karektere da jeg afinstallerede driverene og omdøbte printeren virkede det igen.
Avatar billede spectual Nybegynder
20. februar 2001 - 08:34 #7
Jeg er ikke enig i at det var dét, der var dit problem. Windows 95 kører da med lange filnavne, så det ville kun være aktuelt, hvis du udskrev i DOS. Driveren er vel lavet til Windows og har egentlig intet at gøre med DOS.

Løsningen passer til et hav af problemer, så det er ikke underligt, at det var dét, der løste det.
Avatar billede spectual Nybegynder
20. februar 2001 - 08:37 #8
Har du skiftet printeren ud med en identisk printer?

Problemet er nok nærmere, at de netop IKKE er identiske, og den identificering foregår, når du installerer driveren første gang.
Avatar billede lina Nybegynder
20. februar 2001 - 08:44 #9
Hør nu her jeg havde forsøgt af afinstallere printeren og det samme problem var der endnu.
Selvom driveren er skrevet til windows, skal du stadig huske på at win 95 da det i sin tid blev lavet skulle være bagud kompatibelt, derfor har win 95 ingen kerne som de andre styresystemer vi kender idag. Når der bliver bedt om en kommando i win 95 er det faktisk en dos kommando der bliver udført bagved.

/Lina
Avatar billede spectual Nybegynder
20. februar 2001 - 09:54 #10
Hvad var foriøvrigt problemet i at skifte til Windows 98?

Det ville jeg under alle omstændigheder have gjort.
Avatar billede lina Nybegynder
20. februar 2001 - 10:02 #11
Vi er et firma som producere dermatologiske maskiner (til af fjerne modermærker, fregner, rynker you name it)
Problemet er af den software som ligger på maskinerne er skrevet til win 95 og det kører faktisk godt.

/Lina

Avatar billede spectual Nybegynder
20. februar 2001 - 10:06 #12
har i prøvet?

De fleste win95 programmer kan også køre under win98, vil jeg mene.
Avatar billede lina Nybegynder
20. februar 2001 - 10:44 #13
Ja det kan godt være men vi er nu tilfredse med det og der er altså en masse regler der skal overholdes, derfor er det ikke bare lige noget man prøver når det andet virker.
Vores kunder får jo aldrig med win 95 af gøre, da deres program ligger oven på så det er egentligt ikke noget problem. Og jeg fandt jo løsningen ikke sandt, mange gange er det nemmere af opgive end egentlig af finde selve løsningen (hvis der altså er en)

/Lina