Avatar billede fizker Nybegynder
28. maj 2004 - 15:04 Der er 4 kommentarer

sendmail > phpnuke

jeg har problemmer med at få sendmail til at virke under Debian...

HJÆÆÆLP... :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 15:28 #1
Har du sat din SMTP server i din php.ini fil ?
Avatar billede fizker Nybegynder
28. maj 2004 - 15:52 #2
ja
smtp.mail.dk
Avatar billede segmose Nybegynder
28. maj 2004 - 16:23 #3
hvad virker ikke?
har du set i loggen (/var/log/???)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2004 - 02:45 #4
Fra php.ini:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

Du skal altså ikke bruge en SMTP-server, men en sti til selve sendmail-programmet. Det er dog ganske sandsynligt, at du slet ikke behøver rette i php.ini, for ihvertfald på min server fungerer det fint med standard-indstillingerne i php.ini.

Til gengæld skal du have en eller anden form for sendmail installeret. Har du det?