Avatar billede adame Nybegynder
28. maj 2004 - 15:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser når netværks kabel isættes

Jeg har fornylig installeret et Belkin Desktop Network PCI Card i min gamle Compaq Deskpro 2000 5200mmx. Installation af kort og driver i windows ME gik fint, det begyndte først at give problemer da jeg slukkede computeren satte et netværkskabel i og tændte den igen.

Computeren kørte fint BIOS initialisation og windows loadscren kom frem men så blev skærmen sort men undtagelse af en et blinkende grå dosmarkør i øverste højre hjørne. Dette gør den normalt i omkring 10-30 sekunder men nu fortsatte den med at stå i denne tilstand uden nogen synligt tegn på den arbejdede jeg lod den stå i en time uden nogen form for reaktion, hvorefter jeg slukkede den og hev kablet ud. Herefter startede den fint igen.

Jeg prøvede at starte computeren uden kabel i og så derefter sætte netværkskablet i når windows var startet, men det resulterede i at windows frøs ca. 5 sekunder efter i sættelse af kabel.

Hvordan får jeg computeren til at holde op med at fryse? Er det fordi netkortet ikke virker med comouteren?
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2004 - 15:28 #1
Har du prøvet et andet kabel??
Avatar billede adame Nybegynder
28. maj 2004 - 15:58 #2
Ja, jeg har prøvet 3 forskellige kabler.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2004 - 16:03 #3
Prøv at flytte kortet til en anden PCI sokkel.
Avatar billede peet-49 Novice
28. maj 2004 - 16:16 #4
Du skal lukke det andet spørgsmål, det er kun tilladt, at have et spørgmål af samme.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 16:19 #5
Driveren til ME er her. prøv den lige for der må være noget galt med den du har installeret. http://web.belkin.com/support/download/downloaddetails.asp?download=233&lang=1
Avatar billede adame Nybegynder
29. maj 2004 - 06:15 #6
Jeg har allered installeret den driver. Den fuldte med kortet.
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2004 - 08:15 #7
Hvis man ikke kontrollerer hvilken driver systemet finder, kan man somme tider få en overraskelse, det sket at ME finder en XP-driver og omvendt.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 09:20 #8
Er du sikker på at det er den rigtige driver og at den er til ME. Det er nemlig ikke altid at man kan stole på visningen i enhedhåndtering- jeg har flere gange oplevet at en forkert driver var installeret selvom den viste noget andet i enhedshåndtering.
Jeg ved ikke om der er driversigning i Me - hvis der er det skal du slå det fra i system - driversignering - indstil til ignore. og så installere drivern igen.
Er der ikke noget af det her som virker kunne det tyde på at netkortet er defekt..
Avatar billede adame Nybegynder
29. maj 2004 - 16:09 #9
Ja det er den rigtige driver, men efter flere prøvekørsler med forskellige kort i de to PCI pladser kan jeg kun få den ene til at virke så nu må min bror leve med 2mb onboard grafikkort og så have netværk i stedet for. Mange tak for hjælpen, jeg vil gerne give dig de 200 point.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 16:16 #10
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 16:19 #11
Når du bytter om på dine pci kort er det bedst at fjerne driveren fra enhedshåndtering og så slukke pcén- isætte kortet og lade windows P&P installere det ved opstart- brows til driver.
Avatar billede adame Nybegynder
30. maj 2004 - 06:36 #12
Det gjorde jeg også, jeg har efterhånden kørt en del rundt i enhedshåndtering fordi jeg havde problemer med PCI plads 2 nu kender jeg da grunden. Tak for hjælpen