Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 14:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Request.Form i .NET fra almindelig form og encoding

Hejsa

Jeg har en almindelig html-form, som jeg submitter til en .NET side, fordi formen ligger på et andet site end selve form-handleren. Problemet er dog at encodingen er forkert, og æøå derfor kommer ind som ingenting. Hvordan er det lige man sætter encodingen op så den bliver rigtig, og hvordan?

Encodingen på HTML-siden er:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. maj 2004 - 15:04 #1
Mon ikke der er ovre på din .NET applikation den fejler? Der skal encodingen være det samme.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 15:10 #2
Hvordan sættes den?
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. maj 2004 - 15:20 #3
På samme måde eller i din web.config
Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 15:22 #4
Jeg har gjort det på samme måde med det meta-tag i HTML'en, men det får alligevel ikke æøå med.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 15:26 #5
Jeg har samme kode som istedet snapper data fra en server-side form, og der er der ingen problemer.
Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 15:38 #6
Ahh! - Der er en response og request encoding i web.config yes! - Dem satte jeg bare til det samme, og så virkede det perfekt.

Tak for hjælpen - Modtag point :-D
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 15:42 #7
bluwdoch var det måske en idé at afslutte nogle af dine gamle spørgsmål?
Dette spørgsmål er f.eks. omkring 2 år gammelt:
http://www.eksperten.dk/spm/295330
Du kan se en oversigt over de spørgsmål du endnu har kørende her:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=bluwduch&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede bluwduch Nybegynder
28. maj 2004 - 15:51 #8
Sådan! - Tilfreds?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 16:04 #9
Hej igen
Det er ikke for min skyld du skal afslutte dine spørgsmål. Jeg synes bare, at man skylder, dem der har brugt tid på at hjælpe en med at løse ens problemer, at komme med en tilbagemeldning eller afslutte spørgsmålet hvis man selv har fundet en løsning.
/Schulze
Avatar billede guidmaster Nybegynder
28. maj 2004 - 16:46 #10
Svar