Avatar billede tullemor Nybegynder
28. maj 2004 - 14:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

InDesign og pdf

Hejsa.
Jeg sidder her med et 6-siders InDesign-dokument, som jeg vil pdf-fe (til skærm) - med flere hyperlinks. Er der nogen som kan sige mig hvorfor der er en side hvor hyperlinks ikke bliver aktive ?(de øvrige 5 sider får fine interaktive hyperlinks når jeg kigger på pdf-filen i Adobe Acrobat...)

Det haster lidt da planen er at dokumentet (et elektronisk nyhedsbrev) skal mailes rundt tirsdag formiddag :-)
Avatar billede spe Nybegynder
28. maj 2004 - 15:07 #1
Du har vel ikke tilfældigvis lavet et eller andet transperant på den ene side?
Avatar billede tullemor Nybegynder
29. maj 2004 - 08:35 #2
Det er muligt - for når jeg ser på min side-palette er den ene af siderne markeret som transperant (vistnok netop den med problemet på - jeg sidder netop nu på pinseferie og kan ikke komme til mine dokumenter) men hvorfor ved jeg ikke (og jeg har i hvert tilfælde ikke gjort det med vilje). Hvordan ændrer jeg dette?
Avatar billede spe Nybegynder
29. maj 2004 - 08:48 #3
Det er "kun" hvis du bruger PDF 1.3 du ikke kan have hyperlinks på sider med gennemsigtige ting.
Så hvis det er nødvendigt at pdf-dokumentet er kompatibelt med Acrobat Reader 4 så kan du rette problemet ved at eksportere som PDF 1.4 eller 1.5.

Som PDF 1.4 er pdf-en kompatibel med Avrobat Reader 5 og Adobe Reader 6.

Som PDF 1.5 er pdf-en kun kompatibel med Adobe Reader 6.

Hvis det skal være PDF 1.3 bliver du nød til at finde det objekt eller den tekst du har lavet noget transperant på. Transperant kan være en af disse funktioner Object->Drop Shadow (Objekt->Slagskygge), Object->Feather (Objekt->Udtynding), Opasity fra transperency-paletten og Mode (blanding) fra Transperency-paletten.
Avatar billede spe Nybegynder
29. maj 2004 - 08:50 #4
Så hvis det er nødvendigt at... Der skal stå: Så hvis det IKKE er nødvendigt at...
Avatar billede spe Nybegynder
29. maj 2004 - 08:51 #5
Du skal selvfølgelig fjerne din transperant effekt når du har fundet den hvis du vil bruge PDF 1.3.
Avatar billede tullemor Nybegynder
29. maj 2004 - 18:07 #6
Jeg har lavet noget med Object->Feather så det er (nok) her "hunden ligger begravet" ...
Jeg prøver at gemme som PDF 1.4 straks jeg ankommer til arbejde tirsdag morgen.
Hvis dette ikke løser problemet må jeg "jo" lave mine billeder uden Feather.
Avatar billede tullemor Nybegynder
01. juni 2004 - 08:27 #7
Tusinde tak... Jeg har nu gemt i PDF 1.4 og alt virker :-)
(Hvad skulle jeg dog gøre uden "Eksperten.dk" ??
Avatar billede spe Nybegynder
01. juni 2004 - 08:54 #8
Selv tak :-)