Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
16. februar 2001 - 10:47 Der er 9 kommentarer

Comp. fryser når man afspiller CD

Min computer \"fryser\" (går i stå) når jeg prøver at afspille en musik-CD.
Hjælp!
Avatar billede afshin Nybegynder
16. februar 2001 - 10:55 #1
prøv at gå på nettet:
http://windowsupdate.microsoft.com/
og hent de nyeste opdateringer til din windows.
Husk også at hente Mediaspilleren.
Avatar billede spikey Nybegynder
16. februar 2001 - 10:59 #2
er det en bestemt cd??
Avatar billede herchin Nybegynder
16. februar 2001 - 11:34 #3
Jeg har haft problemet før, og det hjalp med opdateringer til windows (se URL ovenfor)

Prøv dig frem - det er stort set det eneste man kan gøre.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. februar 2001 - 11:36 #4
CD-ROM DREV KAN IKKE AFSPILLE CD

Flere har været ude for, at deres CD-ROM drev ikke kunne afspille ordinære (lyd) CD. Det er faktisk ikke altid så svært at løse dette problem: Den første løsning, man bør afprøve er at dobbelt-klikke på den lille gule højttaler i \"bakken\" til højre på proceslinjen (eller i bunden, afhængig af om din proceslinje er placeret vandret eller lodret) og fjerne krydset fra \"Slå alt fra\" under CD eller Volume Control...

Nummer 2 er at geninstallere driveren (eller endnu bedre at opdatere den til den seneste version, der normalt kan findes på lydkort producentens hjemmeside)

http://www.winhelp.dk/95c5.htm

Xtom` =)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. februar 2001 - 11:36 #5
(jeg går ud fra, at det ikke hjælper at pakke maskinen ind i varme tæpper?)

ehm...
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
17. februar 2001 - 22:24 #6
Nej, det er en vilkårlig musik-CD.
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
27. februar 2001 - 12:36 #7
Hvilket program bruger du til at afspille med? Det kan måske være en fordel at få det opdateret eller måske anskaffe et nyt.
Prøv med:
Matchbox Music Maker- Jukebox (Findes på deres hjemmeside)
Det KAN også være dit lydkort... nu ved jeg ik hvor gammelt det er, men prøv at opdatere driverne til det.
En sidste mulighed er at opdaterer Win.
Avatar billede vuffe Nybegynder
18. marts 2001 - 13:58 #8
Mit cdrom-drev kan heller ikke. Nok et ret plat spm., men virker dit cd-rom drev overhovedet?
Ellers kan du, ligesom jeg, blive nødt til at rippe dem til en .wav eller .mp3 fil, før du kan høre dem.
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
01. april 2001 - 13:54 #9
Har allerede fået det til at virke...

Ved dog ikke helt hvordan, prøvede en masse forskellige ting som man nu plejer at gøre...

Beklager ventetiden, men skole kræver nu en gang at man tager på studietur...