Avatar billede bertmann Nybegynder
28. maj 2004 - 10:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. boot diskette

Et rigtigt newbie spørgsmål :o)

Jeg vil lave en bootdisk til min win xp -hvordan gør jeg, altså hvilke filer skal jeg lægge på den?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2004 - 10:42 #2
Du kan hente dem hos microsoft.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2004 - 10:42 #3
Se i øvrigt på www.bootdisk.com, der er alt hvad man nogensinde får brug for :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2004 - 10:43 #4
Sæt en diskette i dit drev.
Gå ind i "Denne computer"
Højreklik på dit diskettedrev, og vælge formater.
Der kan du så vælge et lille punkt hvor der står noget i retningen af "MS-systemdisk" eller sådan noget.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2004 - 10:44 #5
ldanielsen>>Tror ikke vi må linke til den site ;o)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2004 - 10:52 #6
Jo, hvorfor ikke? Jeg tror da ikke det er ulovligt at kopiere bootdisketter!?

Eller er det Microsoft jeg ikke må linke til? :o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2004 - 10:55 #7
boot****
Der er mange diskutioner omkring det her på eksperten.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2004 - 11:21 #8
Jeg vil da også til enhver tid afstå fra at linke til sider med Serienumre, Cracks eller lign. Men hvis en bruger vil lave Divx af sine lovligt købte DVD'er, eller lave Mp3 af sine ditto musik-cd'er, så vil jeg hjælpe ham.

Ang boodisk.com. så ved jeg ikke om det er ulovlige ting der findes på den side. Jeg bruger den hvis jeg har brug for fx. en win 98 boot-floppy (som ofte er ret handy at have), og jeg aner ikke om det er ulovligt at lægge sådan en ud til download.

Hvordan skal jeg kunne vide om det er ulovligt?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 11:24 #9
Hvad er det egentlig for en type bootdiskette du vil oprette? og hvad skal den bruges til. for der er da flere muligheder
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2004 - 11:25 #10
Jeg bruger den selv, men linker ikke til den mere her på eksperten. Har fået meget lort for det og mange delte meninger. Og da det var en coAdmin der oplyste mig om at man ikke måtte linke til den side, ja så....
Ville bare oplyse dig, så du ikke får en masse skideballer ;o)
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 11:32 #11
ja det er rigti nok hvad michael stim skriver. Microsoft vil ikke udgive deres bootdisketter som de har patent på, selvom de findes på alle windows cdrommer. Du finder heller ikke downloads fra ms til disse disketter. Eksperten har lovet at finde en løsning - ved ikke hvad der sker ?
Men sitet er kendt under andre navne f.x. detmåjegikkesige.com eller støvleplade.com  - dem må vi så godt linke til.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. maj 2004 - 11:48 #12
Sidste indlæg:

Jeg er snart træt af at vi skal være så bange for at gøre noget forkert, så vi ikke kan give hinanden den mest simple hjælp.

Jeg er bestemt ikke hacker eller på anden måde kriminel, og jeg betaler GERNE for den software jeg har brug for.

Jeg har heller ikke selv fået skideballer, men har ofte været i diskussioner ang. disse ting. Det viser sig hver gang at vi ikke gør noget forkert, mine eksempler med DIVX og MP3 er typiske. Det er geniale og fuldt lovlige teknikker, men på et tidspunkt var det stort set forbudt blot at nævne dem her. Det er da gudskelov blevet bedre.

Prøv næste gang at gå coAdmin på klingen, bed dem om at fortælle dig hvad det er for ulovligheder der findes på www.bootdisk.com. Jeg vil vædde en del på at du intet svar får. Jeg venter stadig forgæves på svar ang. http://www.eksperten.dk/spm/470806
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 11:54 #13
Vi andre er da også trætte af diskussionen og at vi ikke må linke til det, men du kan da få en forklaring ved at se i andre spm. hvor det er diskuteret tidligere.