Avatar billede edderkoppen Nybegynder
28. maj 2004 - 09:47 Der er 12 kommentarer

Internet forbindelse ''død''

Hejsa....

Jeg har en computer som har ''mistet'' sin Internet forbindelse. Computeren kører med Windows XP Pro.
Og ja forbindelsen virker, da der er en anden computer som har forbindelse.
Igår virkede det hele, tændte den og når jeg kaldte Internet Explorer var dele af de forskellige URL's i foretrukne nedtonet, og der var ingen forbindelse til Internettet.

Computeren har kørt helt almindeligt med Internet, og ja, Norton Anti-virus er også installeret, men den bliver også slået fra, og computeren er scannet og har ingen virus....

Der er ikke lavet noget ved computeren overhovedet, og jeg har prøvet at geninstallerer netkortet, men det virker upåklageligt.

Den vil stadigvæk ikke give adgang til Internettet, hvad kan der være galt eller gøres?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
28. maj 2004 - 09:51 #1
Jeg ville prøve at reinstallere IE - dette kan nemmest gøres med XP skiven i - gør flg.

Start/kør-rundll32.exe setupapi,installhinf section defaultinstall 132 %windir%\inf\ie.inf

Hit ok og IE bliver installeret på ny.

ng_tnt
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:15 #2
Hvilken internetforbindelse har I - adsl eller er det kabelmodem, andet?
Gå i run og skriv cmd.
Tag en ipconfig /all og paste den herind.

Prøv samtidig om du kan udføre en ipconfig /renew  , kan du det?
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:16 #3
vil du ha den fulde version med servicepack ka den hentes her
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
28. maj 2004 - 10:22 #4
Til ng_tnt: Har prøvet at skrive linjen ind, men den funker ikke...
Til dannyboyd: Vi har adsl vi TDC. Kan ikke paste ipconfig da computeren ikke har delt netværk, eller adgang til nettet.

Til cp1: Netadgangen til computeren virker jo ikke...så det er umuligt...
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
28. maj 2004 - 10:25 #5
Til dannyboyd, ipconfig /renew skriver den: Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse 2: Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket...
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:26 #6
Kunne du foretage en ipconfig /renew
Så skriv på et papir hvad ipconfig /all siger
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:28 #7
Ser ud til at du har flere netkort f.x. 2 stk.
Så skal du først ipconfig /release    - derefter ipconfig /renew
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. maj 2004 - 10:29 #8
okay,tænkte på at du ku hente den på en anden pc og så brænde den på cd osv..
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
28. maj 2004 - 10:40 #9
Har ikke 2 netkort i maskinen, men har haft taget netkortet ud af enhedshåndteringen, og så har computeren fundet det igen.

ipconfig /release - og ipconfig /renew samme tekst som før...
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:42 #10
Ok jeg fandt denne tråd på samme fejlbesked, kunne tyde på en orm.
http://www.edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=30517

Gå i fejlsikret(f8 ved opstart)

Find og slet:
c:\windows\avserve.exe

Så skulle du være fri for den orm

-----

www.Arlet.dk
Avatar billede edderkoppen Nybegynder
29. maj 2004 - 10:15 #11
...der var heller ingen orm slet ikke, men tog konsekvensen, tømte maskinen og lagde det hele ind igen, og nu kører den som den skal, men takker alle for hjælp.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. maj 2004 - 13:56 #12
okay,altid godt med en ny-installeret maskine ;) husk at lukke spørgsmålet,det gør du ved selv at lægge et svar,makere dit eget navn og trykke på accepter :o)