Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at få oprettet netværk mellem vores 2 computere.

Det er før lykkedes mig, men efter jeg geninstallerede den ene har det ikke virket.

Jeg har en anelse om hvad problemet kan skyldes, fordi jeg har nemlig 2 forskellige filsystemer på dem, på den gamle er der FAT32 og på den nye er der NFTS, og før jeg geninstallerede den gamle kan der muligvis have været NFTS på, men jeg ved ikke noget om filsystemer så jeg valgte bare FAT32

men kan 2 forskellige filsystemer have betydning når man laver netværk?, og det ville også være rart hvis en gad forklare forskellen på FAT32 og NFTS..

Håber nogen kan hjælpe..
Hilsen Peter.
Avatar billede asp-rallye Nybegynder
28. maj 2004 - 09:42 #1
Her kan du se forskellen.. http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 09:45 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/198 Jeg har skrevet denne artiklet om emnet og den burde give dig svar.
NTFS eller FAt32 er lige fedt når det gælder netværk, men du skal huske at dele nogle filer på computerne.
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 09:52 #3
okay dannyboyd... som jeg kan se det så skal jeg have installeret en eller anden Ipx/spx protokol.. men hvordan gør jeg det?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 09:58 #4
Du går i netværk under din lanforbindelse og åbner - egenskaber - install- protocol - Ipx/spx.
Mener også jeg har skrevet ellers skal det da rettes
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 10:03 #5
når jeg går ind i det du skriver kan jeg inde under protokol kun vælge mellem 2 nemlig

Driver til Netværksovervågning
Microsoft TCP/IP version 6

og så kan jeg også vælge, "har diskette/cd"
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:16 #6
hvilket Os system har du?xp?
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 10:18 #7
ja jeg har xp professional
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:22 #8
Du skal følge den rigtige sti du må ikke vælge services eller client men protocol. prøv lige igen.
Hvis du tager egenskaber på din lanforbindelse hvilke services og protocoller ser du?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:24 #9
Du skulle meget gerne kunne vælge Mwlink ipx/spx , hvis du ikke kan det er den sikkert installeret allerede.
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 10:29 #10
Kan stadig kun få de 2 forskellige protokoller frem.

ved ikke om det er det her du mener men, under:

Denne forbindelse bruger følgene elementer:
Klientprogram til Microsoft-netværk
SAP (service advertising protocol)
Fil- og Udskriftsdeling til Microsoft Netværk
QoS-pakkeplanlægning
NWLink NetBIOS
NWLink IPX/SPX/NetBIOS kompatibel transportprotokol
Internetprotokol (TCP/IP)

kan det passe at jeg allerede har ipx/spx installeret så??
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:35 #11
ja det passer, så skal du bare installere det på den anden pc også.
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 10:39 #12
mange tak nu virker det faktisk.. vil du have point?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:43 #13
ok, hvad synes du om artiklen?
Avatar billede demoknud Nybegynder
28. maj 2004 - 10:47 #14
hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg den er lidt forvirrende.. det ville være rart hvis du skar det lidt mere ud i pap, men det er måske bare mig.. men du får dine point
Avatar billede serverservice Praktikant
28. maj 2004 - 10:51 #15
Det vil jeg da prøve på men hvad skal evt. omformuleres/tilføjes?