Avatar billede vampire_x Nybegynder
28. maj 2004 - 00:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemer

hjælp! når jeg går ind på min slave harddisk siger windows at disken ikke er formateret, men via winamp kan jeg afspille filer på harddisken. hvad sker der?

jeg har to harddisks, begge western digital. master er på 80 gb og partitoneret, slave er 120 gb.
jeg kører windows xp pro
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. maj 2004 - 01:22 #1
prøv at kør scandisk på den - og bagefter en defragmentering - det kan rette op på mange ting.

Ellers prøv at kør Western Digitals utility tools til at kigge harddiskene igennem i sømmene.
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2004 - 02:34 #2
det lyder jo helt nederen.  Er du sikker på Winamp afspiller fler fra slavedisken??

Der er ikke noget som hedder scandisk i XP (fastwrite!) I XP bruges CHKKSK. Læs under Hjælp og Support hvordan, bl.a.
"Kommandoen chkdsk med følgende parametre er kun tilgængelig, når du bruger Genoprettelseskonsol. Kommandoen chkdsk er tilgængelig med andre parametre fra kommandoprompten."

Iøvrigt er oplysning fra Win om at disken ikke er formateret er dårligt varsel. I dit sted ville jeg hurtigst mulig se at få flyttet vigtige data til din anden disk.

Når WinXP ikke kan se den (ikke formateret) risikerer du nemt at få brug for et File Recovery program. Et gratis af slagen er PC Inspector File Recovery som både kan klare FAT32 og NTFS partitioner. Læs Betjeningsvejledningen
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2004 - 02:36 #3
CHKKSK = CHKDSK
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. maj 2004 - 04:00 #4
ja, whatever :o) Er vant til at kalde den scandisk. I hvert fald højreklikke på drevet, gå i egenskaber, vælg funktioner, vælg "undersøg nu"
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juni 2004 - 01:02 #5
Hallo - sker der noget her. Lidt feedback, please.
Avatar billede vampire_x Nybegynder
28. juli 2004 - 20:06 #6
argh, mig og min hukommelse... et checkdisk fortæller at næsten alle blokke på drevet er beskadigede, så den lader til at være smadret af noget...